onsdag 14. oktober 2009

Hjeelp – kan du legge til knapper i bloggen din?

Etter vitaminboosten på å fresheopp bloggen i gårkveld vil jeg legge til knapper oppe med de andre bloggene jeg er inne på, men hvordan i hekkfjell gjør jeg det? Føler meg dum som en kneipp (sorry om jeg fornærmer kneippen nå). Har lest på siden som TurboLotte og Ellea linker til i sine testblogger, lest TurboLottes ekstra forklaring og – rødme, rødme – jeg får det ikke til!

Så altå, jeg trenger en forklaring på skikkelig DUMMY-nivå…

Men jeg har klart å endre bakgrunn på testbloggen min – det var lett. I tillegg har jeg lastet ned de søteste knappene ever til sånn “about me” og “follow me” og sånn, men finner ikke ut av hvordan jeg får brukt dem…

Har lastet ned bannere også – som denne: retrospringbannercopy , men finner ikke ut av hvordan jeg f.eks kan lime inn bilder på den som representerer meg / min blogg.

Så hvis du er et vandrende leksikon, så er du mer enn velkommen til å “printe” noe her hos meg :-)

Takk!

Technorati Koder:

8 kommentarer:

Anonym sa...

Flotte valmuer, i alle fall

Unknown sa...

Hmmm. Ja jeg husker at det var litt knotete. Men du skal i alle fall legge koden til i en "gadget" som du drar opp under banneren. Inni koden der legger du urlen til siden som du skal lenke til.
Hvis du lager knapper selv må du inn i HTML koden å justere farger og slikt. Men hvis det er ferdige knapper, så er jeg ikke helt sikker på hvordan det er. Lurer på om jeg skal teste litt i kveld. Du kan jo bare ringe meg i ikveld hvis du får helt noia. :-)

Mete sa...

Takk for det, Hilde!
Og Charlotte - jeg ringer en annen kveld - er daff etter en laaang dag på IKEA!
Shopping-genet eksploderte der borte!

Margrethes hus og hage sa...

Jeg er ikke allverden bevandret med kanpper og densalgs, men du kan legge en url til bildet og dermed få en knapp, om det er det du mener.

Da går du inn på tilpass, deretter legg til gadget, laster opp bildet du vil ha og legger url i feltet koblinger.

Ønsker deg en fin helg videre! Hilsen Margrethe

Mete sa...

Nja, jeg vil liksom legge inn knapper sånn at jeg kan vandre mellom bloggene mine fra siden min, ikke ved å skrive inn adressen hver gang (eller favoritt eller liknende)

Unknown sa...

Jo. Men hvis du legger til knappene allerede med url til hver side. SÅ kan du jo bare klikke på de for å komme til sidene dine osv. Tror det er det hun mener.
Men det du kan gjøre, er å legg knappene til som en gadget og linke der. Og så legge knappene ved siden av hverandre i en gadget? Eller? -Som du da trekker opp under headingen for eksempel.

Mete sa...

Verdt å forsøke - takk for råd begge to!

Margrethes hus og hage sa...

Ja det var som gadget jeg mente :)Ser det ligger knapper der nå :)

God tirsdag til deg, og god natt!

Hilsen Margrethe