søndag 27. juni 2010

Statusrapport søndag morgen 28.juni

Sommer er ikke synonymt med blogging, kjenner jeg!
Men her kommer en liten statusoppdatering på hva som blomstrer og hvilke farger det går i i år…
Begynner med et bilde fra inngangspartiet – ser så fint ut in reallife, men blir ikke helt riktig gjengitt på bilde.. Rotet, derimot, kommer ikke så tydelig frem heller.. Så summasumarum, det må være godkjent :-)
  IMG_1250
IMG_1256   Ventebedet med småplantene er egentlig overmodent for å bli gjort noe med… Plantene som kom i hhv-pakkene i fjor er ikke småplanter lenger, men jeg vil helst se blomstene før de får ny plassering. Og så er jeg så lite stabil med vanning nå at det hadde vært dumt å flytte dem. I allefall nå.
IMG_1283   IMG_1279
Oversiktsbildene her viser fargesammensetningene i år… Helt ubevisst har det blitt til at det går i rosa, hvitt, lilla og litt blått.. 
Har noen ytterst få i gult også, og litt rødt, men ellers er det mer gjennomført i fargene i år enn tidligere.
En av de lysegule er denne hibiskusen – den er bare helt fantastisk! Frø fra Turbolotte, som igjen har fått dem fra Orchis. TAKK!
  IMG_1280
IMG_1281 IMG_1282   Chrystanthemumen er bare adorable, og flasketreet har ikke veldig flaskeform, men er smellfullt av blomster oppover stammen og grenene. Hva ER dette egentlig?!?
Begge deler er kommet fra Blomsterguri, forresten. Takk til deg også!
IMG_1273 De gule valmuesøstrene er noe herk, men flotte! Bier og humler elsker dem, og her er en av dem på full fylling av pollen.
Ellers blomstrer storhjelmen rikelig, og den hvite valmuesøsteren er flott i år! Masse blomster, og altså mye frø på gang!
  IMG_1259 IMG_1248
IMG_1285   Måtte le da jeg leste bloggen til Britt Åse i morges – hun hadde truet sitt kirsebærtre med sag og øks om det ikke bar bær i år… Måtte til her også, og i år bærer alle frukttrærne godt, ser det ut til!
Både gule og grønne Renee Claude d’Oulliens kommer så det suser, de lilla opal også :.-)
Det meste blomstrer flott nå, men kan ikke legge ut alt. Nå skal jeg derimot legge ut mitt legeme på solsenga, finne frem Åsa Larssons bok og lese den ferdig før ungene begynner maset om dyrepark og badeland. Og så skal jeg bake sjokoladekake og muffins – skal feire to julibarn i morgen og tirsdag med barneselskap. Ingen er jo hjemme på dagene deres midt på sommeren.
jaja, blir ikke arbeidsledig i dag heller – og i morgen er det jobb igjen. Nyt helga, folkens!
 

IMG_1260

2 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Her var det mye lekkert! Det inngangspartiet ditt er bare så fiiiiint. Jeg er skrekkelig misunnelig på det:)

Unknown sa...

OOOhhhhh!!!