lørdag 5. juni 2010

Hagen i begynnelsen av juni

Har hatt en fotorunde i hagen – bare for å forevige hva som blomstrer akkurat nå. Her er noe av det :-)
Blir mye bilder og lite tekst.
Ellers har vår søte undulat Kikki dødd i dag – og fått en rask, seremoniell begravelse i hagen. I en foret og pyntet pappeske. Fin seremoni, jordpåkastelse og en liten sang – og så ble han tatt med i aftenbønnen. Og det var det.
  IMG_1099

Geranium ‘Philippe Vapelle’
IMG_1100

Geranium dette også – navnet forsvant akkurat, men det er den med lodne blader. 
 

IMG_1101

Honningknoppurt 

IMG_1106

Dicsentra Spectabilis 
 

IMG_1107

Surfina fra Ellea 

IMG_1108

Surfina fra Ellea 

  IMG_1109

Surfina fra Kulien gartneri

IMG_1112

Nicotiana fra Blomsterguri
  IMG_1125

Hagenellik fra Blomsterguri

IMG_1127 IMG_1117
Blodbeger fra Ellea og valmueknopper

 

IMG_1114 IMG_1126
Orange Meconipsis Cambrica og Malva fra Blosterguri 

akeleie mørk og hvit

Selvsådd Akeleie – trodde det var William Guinness, emn er vel mer itvil enn sikker.. 
  akeleie rosa

Også sådd selv
IMG_1102

Selvsådd – spredd- Akeleie
  IMG_1120

Hvit akeleie sådd fra frø fra hvit – altså “trofast”

4 kommentarer:

Blomsterguri sa...

Oj - det blomstrer hos deg også - mange fine og kjente :-)Hvorfor kikker alle andre sine akeleier ned, og mine rett opp??? Jeg bare lurer litt :-)

Mete sa...

Hehe - ikke vet jeg, men jeg skulle ønske mine så litt mer rett frem, mye enklere å ta bilder da. Nå ligger man på rygg og sikter oppover :-)

Ellen Walnum sa...

Ja som Charlotte sier: Akeleier må man ligge på ryggen under og se opp dersom en skal få med seg blomsterprakten. Jeg har en som titter opp og den er så lekker:)

Den lilla surfinaen fra Kulien er forøvrig en Million Bells, du ser det på størrelsen på blomsten og de små smale bladene.

Jeg fikk masse små biter av geranium av deg i fjor, og alle er blitt digre i år:) Håper du kommer hit en gang i løpet av sommeren så du kan identifisere dem for meg:)

Unknown sa...

Den lodne er vel Renardii vil jeg tro?
Mye flott hos deg nå. Gøy med valmuer ikke sant?