fredag 3. juli 2009

Bustehode, callsenter og Twitter


En nydelig dag går mot hell -fantastisk vær, 24 i vannet og ikke en brennmanet i sikte på Hamresandens fleskeside i dag. Fin bris som gjorde det skummelt å ligge i sola, noe min kjære har fått erfare på topplokket + mage.
Håret er seigt av saltvann, fjeset stivt og kroppen føler seg rett og slett lykkelig! Hodet har nesten glemt alt som heter skole, selv om pensumbøkene ligger på benken i gangen.. De får blades i når det blir regnvær - og det vil vi ikke ha!
På snora vaier badehåndklær + badetøy og ungene gomler kveldsmat ved kjøkkenbordet.
I hagen er det litt unntakstilstand: full eksposjon og stor vannmangel til tider. Jobber med saken, og det eneste nye som blomstrer nå er en Papaver Somniferum. Fantastisk farge og sveis - så quart-søstera på sørlandssenteret i dag, tror jeg... Denne setter frø i naturen, den jeg traff på senteret har nok satt grå hår i hodet på sitt opphav...
Ellers har jeg lusket meg ut på Twitter - vet ikke om det er noe for meg, men får prøve litt. Er ikke helt med på konseptet enda, men det kommer nok. Var ikke helt "i vadder" med blogginga heller før jeg startet opp.
Og så har jeg vært callsenter for min mor - som ringte mer enn irritert og sa at hun ikke fikk satt inn minnekortet i mobilen sin. Nei vel?!? Og hva kan jeg gjøre med det? Vel, fikk logget meg inn på Nokia og fant manual og greier. Brikka fikk hun på plass, men så var den tom... Jaja. Jeg får ta det in persona når vi treffes igjen.
Klem til alle på fredda's kvelden!

7 kommentarer:

elle-melle sa...

Herlig med sommer Mete:)
Du koser deg og det er godt!
Jeg nyter været og skyggen, vannet er ikke langt unna, men jeg har ikke vært uti ennå, tror vel heller ikke det kommer til å skje - ingen badenymfe jeg ser du!

Ellen Walnum sa...

Er det ikke deilig med Sørlandssommer du? Jeg hadde også noen bustehuer her i forskjellige farger, men de tok fullstendig overhånd her!

AnitaH2 sa...

Hvilken side er "fleskesida"?

Mete sa...

Badenymfe eller ikke, Juni- det er 22,5 ved Grønningen / Oksø, så det skulle ikke være helt umulig å få dukket seg:-)

Sørlandssommer er BEST, Ella! Jeg fatter og begriper ikke at folk tilbringer 2 av 3 ferieuker på en tjåka full strand i Spania... Neidu, det vil jeg heller gjøre i september / oktober...

Og Anita; Fleskesiden er den fineste - den mot Varoddbroa;-)
Ikke så høy spradefaktir der som på elvesiden. Og mye finere bunn / bademuligheter. Men min kjære vil helst på elvesiden - for der er det trær til å søke skygge under.

Margrethes hus og hage sa...

Deilige sommerdager :) Kjedelig å bli brent, men det er nesten noe som hører sommeren til for oss nordboere :)

Ha en fortsatt fin helg :) Hilsen Margrethe

Unknown sa...

Ja solen kom vel til slutt? Vi var litt lengre vestover og der stekte den godt.
Høres ut som du har litt å henge fingrene i ja.

AnitaH2 sa...

Greit å vite! Har skygget unna elvesida siden jeg - til tross for å være oppfostret som sel - nesten druknet (min opplevelse) i en av gropene da jeg var ni. Plasket rundt på det jeg trodde var grunna og skulle reise meg med badering på. Og gikk gjennom ringen og langt under så det holdt!