onsdag 12. august 2009

Men hun var ikke død....

Hun har bare begynt på jobb for fullt, og da strekker ikke dagene til, enda...

Allerede 1,5 uker på jobb, ispedd to avspaseringsdager, og hun er i ferd med å bli speeda :-)

Lenge siden sist jeg blogget. Hagen er "rassa" etter dårlig vær, blåst og regn i bøttevis. Drivhusinnholdet vil jeg helst ikke vise frem til noen, og hagen kan nok trenger mer enn én rundgang med opprydding. Men - IIIIK - jeg gidder ikke! Er lei! Synes ikke det er noe om utmerker seg på noe som helst vis akkurat nå, men i dag fant jeg disse to skjønnhetene; En Clamatis - mer blå enn kameraet fikk frem, og denne her - hva i himmelens navn er dette? Har jeg plantet den selv, eller er det ugress? Uansett er den veldig fin, nydelig lillafarge med knallgult i midten. Stiv stilk og smale blader. Og nå er det noe feil på blogger, da, så jeg får jo filler'n meg ikke lagt til bildet. (legger det inn etterpå, da)

Shoppinga går også dårlig for tiden - dumt for meg, greit for lommeboka... :
Hadde en tur på IKEA forrige uke - skulle ha ei grå hylle til drivhuset - blant mye annet - men neida, det var de tomme for.
På Plantasjen skulle jeg ha diverse høstplanter, men neida, kun frilandskrystantemum og noen heber + Erica-lyng. Det gidder jeg ikke ha. Fyste litt på en høst anemone, men lot meg ike friste. Spottet i stedet ut en del ting eg kal ha når 70%-skiltene kommer opp :-)
På Europris i Sørlandsparken fant jeg frostsikre potteri glassfiber / leire til 20 kroner per stykk! Halloi! Dro med meg 4 firkantet og 4 runde. DET var et skuup!
Gubben har begynt å rive ut div saker og ting på vaskerommet i dag, men glemte selvsagt benkeplata... Så da ser det heeelt bomba ut der inne i minst 2-3 dager til. !"#¤%&

Den hemmelige hagevennen min hadde noen spesielle ønsker - så jeg har scannet hjerne og hage for hva jeg skal finne på å sende, som forhåpentligvis falleri smak. Tror jeg har funnet frem til noe passende. Gleder meg til jeg får min pakke! Spennende!

Ellers er frøstandene på pionvalmuene snart modne og jeg går og vokter dem som en smed! Skal ha frø i pose, ikke over alt der planten finner det for godt!
Nå skal jeg - knis - se på Paradise Hotel Danmark - det er heeelt sløvt... Sorry, jeg er i det moduset akkurat nå. (og bilde-knappen virker ikke enda - joda, det gjorde den!)

7 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Hehe, kjenner meg igjen, overgangen mellom laange feriedager og hektiske jobbedager er ganske stor. Det tar litt tid før en er i "rute" :)

Hagen må bare få leve sitt eget liv, når været er som det er. Men så setter en til gjengjeld ekstra pris på de dagene da man kan få gjort et stykke arbeid der i solskinn!

Jeg venter også på salget på Plantasjen... Alltid like kjekt hver høst!

Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe

elle-melle sa...

Tenk seg til... lei hagen:) !
Jeg kjenner meg igjen selv om jeg har all verdens med tid. Men når været har ramponert det meste og det er guffent å være ute så får hagen bare seile sin egen sjø. Nå har det jo riktignok vært ganske bra vær i det siste så kanskje gløden våkner igjen, hvem vet.

Den der ukjente synes jeg var pen, men hva det er for noe... si det? Blomsten lignet litt på gudeblomst, men den er rosa så vidt jeg vet og den blomstrer tidlig på sommeren i juni for så å visne ned.

Trine sa...

Den søte blå er nok en AGURKURT - Borago officinalis.
Er vel for tidlig å miste hagegnisten allerede i august ;-) Den kommer nok igjen skal du se, bare vi får litt sol og varme igjen.

amo sa...

Jeg tror den den lille blå er slyngsøtvier (Solanum dulcamara). Har hatt den i hagen selv, og jeg vil kalle den ugress, vokser og sprer seg uhemmet.

AnitaH2 sa...

Den ukjente er absolutt ikke agurkurt, og du må IKKE spise den!!!
Det er en solanum, og de er noe av det giftigste floraen vår kan by på!!!!!!!! Heksene brukte den til flygesalve i små doser.
Den får svarte bær.

Mete sa...

Og ikke minst; den blir rykket opp med rota, selv om den var riktig så pen!

Takk for svar, damer!

Ellen Walnum sa...

Hyggelig å høre fra deg igjegn Mete. Må innrømme at jeg ikke har vært så aktiv på bloggen selv i det siste, kjenner en smule lede når det gjelder hagen selv, men kjenner at det så smått tar seg opp igjen.