søndag 9. mai 2010

Parkdag og hagedag

IMG_1034

I dag har vi føyd ungene og fått oss litt trim. Har vært i dyreparken i 4 timer. Trasket og gått, drukket kaffe og kost oss! Fint vær, men skarpt i vinden og til tider småkaldt! Brrr! også i mai, da!

IMG_1035
Vel hjemme var det grillings til middag og haging til dessert.
rakk ei stripe med kameraet også. Nicotiana lime-ett eller annet blomstrer godt på trappa og har klart frostnettene godt!
IMG_1036 I ventebedet står hhv-plantene og koser seg! Dette ser ut til å bli en ranunkel…?!? Ellers kommer det meste, men det tar litt tid i år, syntes jeg! Åh, jeg burde ønsket meg tålmodighet til bursdagen…
IMG_1038
Primula’ne blomstrer på sitt fineste nå :-) 
IMG_1046
Aurikkel?  Sukkulentaktige blader og masse knopper! 
IMG_1043
Magnolia
‘Susan’ fikk hard medfart i vinter, men to blomster blir det… 
IMG_1049   IMG_1053
IMG_1027 IMG_1010 IMG_1022
Sjiraffungen melvin, tror jeg… Har du sett så skjønn?!? Eldstemann skal forresten på dyreparkskole i juni – i tigerens rike! Superspennende! Også disse herlige skapningene, da! Surikater er herlige!

2 kommentarer:

Blomsterguri sa...

Nicotiana Lime - det heter den :-) Står ute og blomstrer hos meg også. Så herlige bilder - både av blomster og dyr. Opplevelser for både store og små. Det kaller jeg en full dag!

AnitaH2 sa...

Høres ut som en god dag for både store og små!