mandag 30. august 2010

Oh, Lykke!

I dag er en slik kanikkegåpåjobbenjegersyk-dag, og da var det ustyrtelig morsomt å få pakke fra HHV!

Og så mye fint det var i pakka, da! Tror sannelig jeg har fått meg en flett ny besteHHVenn! Oh Lykke!

Bare se her:

IMG_1606 IMG_1607  Til plante nr 1 skriver hun:

Denne ser du vel hva er, liker seg over alt, men ikke alt for tørre tær.

Tipper på at dette er en HOSTA, men hvilken?
IMG_1610 IMG_1611 Plante nr 2 er lang og tynn, og på plantepinnen står det:

Denne blomstrer om høsten, men en annen med samme navn blomstrer om våren i store tuer.

Tipper på en PHLOX
IMG_1641 Nr 3 har dette “hintet” med seg:

Denne søte lille komemr fra Todalen.

Er ganske sikker på at det er en PRIMULA, og føler på meg at todalen kanskje er et stikkord til noe annet?!?
IMG_1643 plante nr 4 beskrives slik:

Denne er fra hagen min, den skinner som bare det om våren. Liker seg best i framkanten i bed.

Her er jeg ikke sikker…
IMG_1642 Nr 5:

Denne liker seg litt våt på beina. Den er i rosa utgave og har  vært i fokus på forumet.

Jeg tar vel ikke mye feil om det er en IRIS?
IMG_1644 Nr 6;
Denne har jeg fått i gave fra en på forumet.


Jeg tror det kan være en AURIKEL?
IMG_1645 Jada, jeg har fått enda flere!
Nr 7 er en overraskelse fra orienten. Kommer fra årets frø.

Jeg er veldig i tvil.. Kan det være en PION?
IMG_1646 Og sist, men ikke minst.. har fått to løk og på posen står det KRIKRI?!?

Og hva er det?
Googler det, men hva får jeg opp? Jo, en haug med greske geiter + krikrinøtter.

Men vent – det står noe på brevet om disse her;

En bestemorshageblomst i posen, nydelig og flott når den blomstrer tidlig på sommeren.

Jeg er totally lost på hva det siste er, men er veeldig glad og fornøyd, og tror rett og slett at jeg skal driste meg ut og få plantet disse nye juveler!

kjære hemmelige hagevenn – TUSEN TAKK! :-) (og jeg skal nok kalre å finne ut hvem du er, bare vent!)

Ingen kommentarer: