tirsdag 12. april 2011

Store planer

IMG_2087

Har tilbragt den siste uka som fulltidssykemeldt. Ryggen krangler enda, og håpet er å få orden på den ved å ta det heeelt med ro. men helt med ro?!? Hvor lett er det når det rykker i hagegenet?!?

Kjenner jeg er veldig glad for å ha en hageglad mann også – så jeg har faktisk vært overraskende flink på peke-haging. Peke-haging består i å gå rundt og peke og si “det bedet kan vi (altså DU, min kjære) rydde litt i nå” eller “de jordsekkene kan vi bære rundt til drivhuset”. Det funket også fint å si “himla mye grus det er kommet på plenen i løpet av vinteren”…

Nuvel – det er blitt både pent og ordentlig rundt huset denne helga.  Og jeg har spart ryggen. Så det går fremover – heldigvis!

Men hva er så de store planene? I tillegg til ønsket om å fikse opp veibedet a la Extreme makeover, så har vi fått tegnet tilbygg til huset. Er blitt et familiemedlem til, og ser at vi med fordel kunne hatt litt mer plass. Tilbyggene vil – forhåpentligvis – gi oss større gang, en ekstra bod/vaskerom, et ekstra toalett, stor loftstue, samt en større stue.

Men så er det den himla papirmølla, da. Forstår ikke en pøkk av det kommunen sier de skal ha av papirer. Og situasjonskartene jeg printer er identiske med noen andre greier som kunne velges. Nabovarsel har jeg forstått at jeg må ha – har printet og skal ta turen til de to som blir berørt, samt en nummer tre sånn for sikkerhetsskyld.

Og så må man jo se hva kommunen sier, og siste hinder er prisen… Må ha en god byggmester som kan stå for hele greia – orker ikke styre med rørlegger, elektriker og snekker + sånne som skal mure såle og forskale og sånn selv.

Jaja, det ordner seg for snille jenter, har jeg hørt.

Og i morgen meldes det 13gr og sol, så da er det ikke så verst å måtte være hjemme fra jobb allikevel Smilefjes

3 kommentarer:

AnitaH2 sa...

Så flink du er som klarer å ta vare på deg selv i tide!
Det er forøvrig hyggelige folk som forklarer tålmodig nede på Servicebutikken til Teknisk. Ta en tur (eller tre, som det fort blir) innom dem!

Mete sa...

Har vært der nesten 1,5 timer i dag, Anita! Super service, og ikke så rent lite optimistisk gikk jeg ut.
Nå må vi bare finne en byggmester med fornuftig pris og mulighet til å få tatt jobben med både søknad og oppføring.

Ellen Walnum sa...

Jeg har en mann som ikke er spesielt hageglad, men til gjengjelder eeelsker han å planlegge og gjennomføre store byggeprosjekter. Det medfører at jeg ikke trenger å skjenke kommunen og desslike en tanke. Deilig:) Lykke til!