lørdag 28. august 2010

Hagesliten

Ka’tching! I dag er jeg ikke helt i pipen – er rett og slett litt trøtt, sliten og tett i pappen (mer enn vanlig, ja)

Skulle jeg sammenliknet, så må det være noe i likhet med denne snuppa her.

Har den holdningen her jeg sitter. Ikke mye franskemanerer på denne dama i kveld!

Men mye pledd og snytepapir..

Gemalen sier jeg får som fortjent… “Du går altfor bart kledd”, sier han. Hmf!

Vil ikke høre på slikt tullprat!
 
Hadde på meg ullgenser da jeg var i bedet kl 07.15 i dag tidlig.
Fikk ikke sove lenger, og den ene delen av bedet har trengt extreme makeover lenge. I dag fikk den det!
Spadde opp hele bedet – rensket det som kunne brukes og trillet resten over hekken. Lurer på hvo mye rart som kommer opp der til våren…?
Kom over endel planter som jeg ikke visste levde også – bl.annet to roser dukket opp. Mosegrodde som bare det, men det var liv i dem! Det demret litt etterhvert, og jeg lurer på om den ene er en knall orange en som heter Whiskey?!? Blir spennende å se!

 

Ellers har jeg overflod av Iris Sibirica – som sikkert alle andre også har! Delte tua med øks.. Funker supert, det! Bra til å dele alle kompakte rotklumper med.

Også Hemerocallis Crimson Pirate ble gravd opp og delt, samt endel annet ble flyttet på. Er fortsatt mye plass igjen – det er bra. kommer jo 30 importer til våren… Og drivhuset er fullt av primula denticulata som kunne trenge nye hjem.. Anyone?

Har også riktig mange Akeleier coming up! Mange spennende! Gleder meg! Også Gernaium ett eller annet ‘Biokov’ i mengder. Den brer seg, kan du si… Møe!

Nå skal jeg ha litt te med honning, nesespray og hostesaft, og så skal jeg vurdere å ta på meg et par sokker…

1 kommentar:

Ellen Walnum sa...

Har all verdens sympati med deg der du sitter, men må jo innrømme at jeg ble litt glad over å konstatere at du faktisk kan bli sliten du også....lol