søndag 28. desember 2008

Pinnekjøtt, allsang og jobbeøkt

Dagen i dag har vært uforskammet avslappende. Tiltross for full "renovering" av kåken. Barnearbeid er undervurdert - de ryddet som bare det! LEGO-assortementet er flyttet til loftet, pappen flyttet inn i bagasjerommet på bilen og skoa er igjen å finne på skohylla. Til og med gulvene har fått en vask!
Vaskemaskinen har gått sine to daglige vasker, tøy er brettet og lagt på plass, og jeg har dampet pinnekjøtt i laaaang tid! Skrekkelig mange timer, men så ble det veldig godt også! Og laget stappe. Nam Nam!

Vi har hatt allsang på loftet
ABBA-singstar måtte prøves, og vi har ledd oss fra å være tonedøve til å bli "leadsinger"
Mama Mia og Does your mother know er hit'ene hos oss, men mange andre er også prøvd! Ungene elsker det, og jeg synes igrunn det er artig selv også. Så her har vi sunget av full hals, og til tider like dårlig, om ikke dårligere, enn det Skargård og Brosnan presterer i filmen.

Plantasjen ble også beæret med et aldri så lite besøk. Nye stearinlys til lanterna vi fikk til jul. Og det var kun det og fuglefrø vi kom hjem med. Ellers var der ikke EN blomst som fristet! TULLA! De hadde et helt bord med primulaer -sukk! DET er vårlig, det!
Fuglene inni butikken hadde hatt en herlig jul der, så det ut til! Solsikkeposene var hakket hull i og det var frø over alt!

Vel hjemme ble det gledelig konstatert at julerosene har maaange knopper langt nedi der, så det er bare å vente på godsakene til å komme opp! Gleder meg virkelig til det!

Senere har jeg vært på jobb og ordnet opp i uka etter jul - mange som er borte, og pga alt styret hadde jeg det ikke klart før ferien, som så absolutt ikke er blitt noen ferie!
Så jeg sms'et til flere stakkars kollegaer om muligheten for å praie dem til timer mandag etter ferien... Godt at jula gjør folk litt ekstra blide og medgjørlige, så nå er hele uka sånn cirka i boks!

Nå har jeg lest blogger, vært litt på fjesboka for en oppdatering, og strikket litt, selvsagt...
I morgen er det en tur østover igjen -forberedelse til fredagens begravelse. Det er alltid noe..

Fortsatt god kveld til dere alle!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Skal si du styrer på! Skjønner ikke hvordan du orker alt mulig. Jeg får helt dårlig samvittighet her jeg sitter.

elle-melle sa...

Det er kjempegøy og synge sammen slik. Det sveiser sammen og skaper gode minner for alle!
Så bare syng i vei, falskt eller rent - spiller ingen rolle.