mandag 2. februar 2009

Abstinens, utfordring 1 og 2 og fotosafari


Jeg er pc-løs og nettløs og full av abstinens! Kan ikke fatt hva jeg gjorde i gamledager... Nå vil jeg jobbe, skrive, blogge, ordne bilder.. Men kan jeg det? Neida!
PC'n er hos InfoCare for å bli reppa, håper jeg. Misnt 14 dager, sa mannen fredag ettermiddag. Huff! Lånte med meg pc hjem fra jobb og håpet i det lengste at jeg skulle få den på nett, men hva skjer? Jo, jeg har konstruert en så vanskelig nettverksnøkkel at enhver hacker sikkert hadde knekt den på 0,swisj, mens jeg selv ikke er i stand til å husek den.. Jeg sliter! Vet ikke hva eller hvordan jeg skal ordne det, og det IRRITERER meg stort! For det er vel ganske innlysende at jeg må sette opp pc'n min på nytt etter at de har fikset den (jada, tror fortsatt på mirakler og pcdoktorer og sånn) og da må jeg jo også huske nettveerksnøkkelen...
GRRR!
Det var abstinensen.
Så til utfordring 1; Å leve uten pc er ikke lett og jeg drukner deler av abstinensen med å strikke og feste tråder og sånn. Har vært ute og kjøpt garn til slumrepledd i dag - blir spennende å se hvordan det blir.. Og så har jeg kjøpt pinner til nytt sjal. Hadde opptelling i går kveld; 8 luer, 4, 5 par sokker, 3 sjal, 2 pannebånd og 1 lue på pinnen..
Utfordring 2 går tilbake i tid og er egentlig den derre 6.bilde i 6.mappen. I og med at jeg har masse snodig på flyttbar harddisk måtte jeg sile litt. Kan ikke legge ut bilder av elever, men disse var i og for seg det 6. i den 6...

Bilde 1:
Dette er hentet fra forrige uke da vi dissekerte kuøyne iBilde 1 naturfagstimen.
Bilde 2:
Dette er også et 6.bilde i en annen katalog. Mine to barn i en gammelsinkbalje - badende. Nostalgisk!På terrassen hos min mamma.
Bilde 3:
dette var det første hagete av 6.bildeNE, så jeg tar med det også. Er fra steinrøysa i hagen og den lille engelen sitter og heller vann ut i dammen som froskene pleier å nikose seg i hele sommeren.
Og fotosafari har jeg også vært på, men det må bli et annet innlegg, for nå konker snart dette treskverket ut og jeg må lagre og publisere!
Ønsker dere alle ei fortryllende uke!






2 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Du kan vel resette routeren til fabrikk instillingene og konfigurere den på nytt? Da velger du ny nøkkel. Det pleier å være en ørliten knapp/hull som man må trykke på med en penn el. i et halv minutt og så er den resatt.

Mete sa...

ja, det blir vel noe sånt jeg må gjøre, men jeg irriterer meg jo grønn over å ikke huske nøkkelen!