torsdag 19. februar 2009

Jeg har sådd!

Er rett og slett imponert over meg selv!

Våket på morgenen i dag og tror - jeg gjentar tror - at jeg har funnet hvor det er svalt nok til å sette spirende frø etter spiringa, lissom. Har ei ganske så kald loftstue - i vinduet der må det være fine forhold. Lyst, men svalt.
Så da gikk jeg til innkjøp av såjord i dag, og har satt noen frø i jorda.
Har spart på bokser fra druer, is og kyllingfilet. Og så har jeg fulgt mormors oppskrift på det å ta egne tomatfrø. Prøver meg på noen som helst sikkert ikke er spesielt villige - plommetomater kjøpt på Rema1000 for en stund siden. Lagt i ei skål på kjøkkenet, og i dag puttet i jorda ?!?
Fant frem frøene også - noe er for tidlig, annet ikke mitt (Disneypakka er Fridas karsefrø).
Så nå er jeg igang. Har sådd tre ulike tomatplanter - plomme, busk og cherry, og så har jeg sådd paprika og klokkeranke.
Alt er satt på varmekablene / oppå lampa på badet. Så nå er det bare å vente i spenning.
Har lokk på noen av boksene (gjennomsiktig med hull, ja), og tok brødpose på de andre - lagde luftehull. Antar at det var smart?!?
Er helt novise på dette, så her er det bare å tipse i vilden sky!
Og forresten så får jeg ikke pc denne uka heller, men nå fant de ut at det var best å tilby meg en lånepc - ja, d e t var mer enn lurt. Nå er det like før jeg klikker i vinkel!

6 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Lykke til med frøsådden!
Du er kommet godt i vei når frøene er puttet i jorden....

Unknown sa...

YEY Så kult. Blir bare gøyere og gøyere!

Mete sa...

ja, hvis det blir noe spiring av det, så...

Rekkehuset sa...

Gratulerer med starten! Her blir det visst ikke sådd noe før like før det kan settes ut i år.. Men moro er det, å følge med på spirene. Og man blir liksom litt ekstra glad i de plantene man har sådd selv:-)
God helg, hilsen Hanne.

Ellen Walnum sa...

Velkommen etter, og i klubben. Tenk så gøy det blir til våren når vi kan utveksle småplanter:-))

AnitaH2 sa...

Høres ut som du har godt grep, synes jeg. Her har vi kun sådd - og allerede fortært - karse.