lørdag 28. mai 2011

Regntungt for en hagegal

Det er tøffe dager for en hagegal her i sør. Regnet strømmer ned, og det er kjassent og tufsete! å er jeg klar for annet enn dette:

photoscape1 regn

Det er 9,2 grader ute, 13,2 i drivhuset. Ingen skal klage på overgartnerens iherdighet, i alle fall!

tidtroyteInne har jeg fyrt opp på peisen. Planlegger en dag med retting, lesing og lengsel etter varmere tider!

Godt Hage tiden kom denne uka, og de har en interessant – og kan-bli-dyr – artikkel om hjerter <3

Flere lekkerbiskner her som jeg ikke har, og umiddelbart følte en viss må-ha-dragning til Smilefjes

hagen ser ut til å klare vannet bra – i alle fall enn så lenge. Potetplantene strutter, det samme gjør blomkarsen. Alt annet er flyttet litt under tak, men det er jo begrenset med tak her også Smilefjes med åpen munn

Og med regnet kommer sneglene. I hopetall! var ute med en brødpose i går – den ble det mange i! Heldigvis mange små, så da har jeg vel forebygd litt? Ferramol er jo håpløs nå som det fosser ned. Er borte etter en liten stund.

Da slenger jeg en pinne til på peisen, koker meg en kopp te og lar hjertene innta meg Smilefjes

god lørdag!

4 kommentarer:

Blomsterguri sa...

Høres ut som en plan Mete! Snegler? Må jeg virkelig ut å se etter slimete ekliser i dette dritvværet? Nei - jeg skal kose meg med boken 250 sommerblomster for norske forhold av Tommy Tønsberg. Kos deg! :-)

Inger Marie sa...

Ja,her er det bare å tenke positivt...regnet må da gi seg snart.En er ikke lysten på de store prosjekter i slikt vær.

Kos deg med varm drikke og inspirasjon:)

Helene Orskaug sa...

Hørtes orntli' koselig ut! Deilig med peiskos i møkkaværet!

Ha en fortsatt fin helg:o)

Heleneklem

AnitaH2 sa...

Det fine med dette været er jo at alle sneglene er lette å se, da!
:-)
Jeg var ute og hakket en del i to i fullt regntøy her om dagen! Friskt!