fredag 17. juni 2011

Sommartider - jag känner det er nånting på gång

I dag, om en 6-7 timer, går de flotte elevene og lærerne våre ut i en velfortjent ferie og avspaseringsperiode!
De siste dagene har de stått i vinkel for at gårsdagen skulle bli en flott og minnerik opplevelse for årets 10.trinnskull, og det ble det!
Ståpels-faktor og varm i kinna! Flotte elevinnslag med sang og dans <3
I dag skal 8.&9.trinnet loses ut i en lang og god ferie, men først skal de overrekke rett over 66 000 kroner til Rajshahi-aksjonen. Flott jobbet!

Sist, men ikke minst, skal lærerne ha stor, deilig felleslunsj. Riktignok på lærerværelset i og med at været er vått, men det blir fiiint!
Der skal vi synge Ivar Aasens "Bind deg ein blomekrans", og med den sitert under her, ønsker jeg dere alle en fortryllende helg og ta oppfordringa - bind deg ein blomekrans til St.Hans!

bind deg ein blomekrans
kom så til leik og dans,
fela ho læt no så vakkert i lund.
/: Sit ikkje stur og tung,
syn at du og er ung,
veks fri som fagre lyng,
dans no og syng :/


4 kommentarer:

Unknown sa...

God velfortjent ferie! :-)

AnitaH2 sa...

Vel i mål! Noen uker igjen her, men skal nok få "smakt" på sommeren lell!

Åshild sa...

Hei Mete!
Takk for tips og rabarbrapai-oppskrift! I dag har me høsta rabarbra slik som du beskreiv - røska stilken rett opp - og da gjekk jo kjempefint! Paien var kjempegod, oppskrifta er ganske stor, så nestegang skal eg bruke ei litt større paiform:-) No har eg funne mange akkeleier i hagen vår, dei er i ulike blåfarger mot lilla og me har den djupe lilla som du har bilde av. Den er i allefall ganske lik! eg vil prøve å samle dei, for her veks det opp både i plen og bed. Veldig fin salpiglossis som du tipsa om, eg har også sett rød-svart blomkarse som heier black velvet - håper eg får tak i frø :-)
klem Åshild

Mete sa...

Gjør du nok:)
Går feks an å kjøpe fra Impecta.se. Stort utvalg og billig! Hold deg under 200kr, så slippet du tolltull. Faktura i pakka. Easypeacy:)