lørdag 7. februar 2009

Ukesoppdatering

Det er sjelden jeg får skrevet noe her for tiden - grunnen er enkel; Pc'n er fortsatt på "sykehuset" og den jeg skriver på nå er gammel og vrien den også. Dessuten har den stått som server ute i gangen, så jeg har styrt fælt med kabler og greier for å få den på nett her inne i stua.
Men akkurat nå virker den - eureka!

Ellers har uka gått med til 1,5 døgn med migrene - det må være noe med lufttrykket eller noe, for mine migrene-kollegaer har også vært slått helt ut. Kjedelig er det i alle fall!

Snø har man også måket - ikke så mye, men vi er litt allergiske mot masse snø i gården her, så da skuffer vi heller hver dag / flere ganger om dagen. Nabo'ne er mer på å tråkke det flatt, men det gidder ikke vi. Og så blir det jo litt trim ut av det også! DET er et godt argument!

Ukas høydepunkt kom på jobb fredag. Vi arrangerte LYRIKKAFÉ for elevene. Hver elev hadde forberedt et dikt de skulle fremføre, vi hadde ordnet med te og kakao, boller og skuffekake (greie mammaer med gode bakekunnskaper).
Må rett og slett si jeg ble mektig imponert og rørt over hva som ble fremført! Det var med innlevelse og - for mange - med personlige historier knyttet til. Sterkt! Ståpels-faktoren var høy!
Dagen i dag er gått med til å kjøpe ski til poden - skulle tro han hadde gjødsel i skoa! Fikk et godt kjøp på ski, sko og bindinger. Vel hjemme er de blitt godt brukt allerede! Minste jenta er også blitt god på ski - både oppover og nedover! Kjempe stolt! Så i morgen er det tid for å arrangere årets første ski og akekonkurranse. Grillen er funnet frem. pølser kjøpt inn, medaljer laget (sjokoladepenger i bånd) og startnummerne er funnet frem + at det selvsagt er laget diplomer! Vi gleder oss alle mann her i gata! Kjempe gøy!

Strikking er det også blitt tid til - er 1/4 på vei med teppet, tre par mannesokker er klare til å feste tråder på og noen luer ligger i posen med det rare i.

I veska ligger det 28 naturfagsprøver som skal rettes, og foran meg ligger to anatomibøker - årets høydepunkt står for døren; "Seksualitet og samliv"-emnet. Jeg leser, tenker, klipper ut fra avisa og skal forberede meg litt før mandagens time. Vet av erfaring at det meste kommer til å bli styrt av elevene og deres spørsmål.

Ha en fin lørdagskveld, en trivelig søndag i det fantastiske været som er meldt, og en god uke (om jeg ikke kommer meg på igjen)

4 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Å så hyggelig å få et livstegn fra deg da Mete:-))

Jeg ble helt rørt bare av å lese om lyrikkdagen med elevene.

Ha det hyggelig i morgen da:-) .....jeg blir forresten helt andpusten av tempoet ditt:-)

Mete sa...

Du kan lese mer om lyrikkdagen på www.minskole.no/haumyrheia og velge 9ef
Den var virkelig fantastisk!

elle-melle sa...

Så koselig det høres ut med skirenn, og alt det dere har i tillegg. Det er nok populært tenker jeg.
Du har sannelig litt av hvert å drive på med, travle dager skjønner jeg.

Unknown sa...

Jøss så idyllisk dette hørtes ut da? Og med glede kan jeg jo lese dette på skidagen deres og nyte at det er sooooool ute!! En prikk over ièn det!