onsdag 2. desember 2009

2.desember

juleblogg Dag 2 i desember og kalenderen er like spennende, spesielt for minstejenta. Han ett hakk og en halv meter større er mer opptatt av juleavslutninga på skolen i morgen. Musikkenshistorie – synge/danse/spille-forestilling der hele skolen deltar. Videokameraet er satt på lading, og det samme er kamerabatteriet. Mor er beredt!

Kostymene har vært brukt i en uke allerede – og i dagtidlig gikk poden fornøyd avsted med fars tversover. “Du må være dugelig forsiktig med den!”, sa min kjære. Han tenkte kanskje på at den nesten er ubrukt – kun brukt en gang før, og det var i oktober 1998. Og fler ganger blir det neppe, med mindre han skal gifte seg på nytt :-)

Det danses Charleston og synges Let it be, All my loving og Thank you for the music – på norsk og engelsk. Må si jeg er imponert over hva de har fått til der nede, og vi gleder oss masse til i morgen!

Pengene de samler inn går også til et godt formål; Rajshahij (om det nå skrives sånn) – Kristiansands vennskapsby i Bangladesh. Alle grunnskolene i byen har i år blitt utfordret på å lage arrangementer der inntektene skulle gå til Rajshahij. Sånt liker jeg!

Mens jeg er inne på skryting og adventskalendere og sånn, så har klassen til den samme sønnen også i år omvendt adventskalender. I stedet for å få noe, har de alle gitt minst en gave. I år er gavene sendt til barnehjemsbarn i Russland. Gavene inneholdt såpe, håndklær,ullsokker, tannbørste, tannkrem og litt tegnesaker + et kosedyr. Her i huset ble det levert to gaver – til gutt og jente – en fra hvert av barna. Stor stas! En mamma i klassen sender videre, og barna får igjen bilder som viser gleden gavene skaper for barn i andre land. Et bra tiltak!

Husker enda da vi leverte Polenpakker – mel og sukker, såpe og tannkrem, og en del annet, som et lite kort eller brev – på slutten av 70-tallet og på 80-tallet.

Ellers har jeg fått to utfordringer i dag – en fra Turbolotte og en fra Villrose. Tar Turbolotte sin først;

best-blog-award_thumb4

Om denne sier hun følgende: Prisen for å motta denne awarden er å gi den videre til 15 nyoppdagede bloggere. Jeg ser at endel av de jeg ville gi til, de har fått den, men jeg sender til disse bloggerne: Villrose, Margrethes hus og hage, Rekkehuset, Litt om vivis hagerom, Junis hage.

Den fra Villrose gir jeg videre til alle som har noen dråper å være av med! Det er en god sak, koster så lite og betyr så mye for så mange! Rødt er inn i tiden, så hiv deg rundt og gjør en god gjerning! Hva det gjelder? Dette, vel:

er_du_min_type[1]

1 kommentar:

AnitaH2 sa...

Det skjer mye flott på skolene nå, ja! Jeg har for eksempel fått en kor-gutt?!?!?!
Selvfølgelig er en del av motivasjonen at han slipper en skoletime i ny og ne, men det er jeg helt fornøyd med. Gutten synger og nynner dagen lang!