søndag 6. desember 2009

3. – 6.desember

juleblogg Dager i turboens tegn, med andre ord supre dager for meg! Aller først må jeg bare si det som det er; ingen bilder slipper inn på denne pc for tiden… Ikke ut heller :-( Rau-maskin!

Får verken USB-porter, CD-romstasjon eller minnekotleser til å virke… Moden for skraphaugen, men først må jeg laste opp alle bildene mine på nettet. Og få desemberlønnina :-)

sm Torsdagmorgen var som å våkne til et eventyr! Masse snø – minst 15 cm ute, og det snødde tett fra morgenen av! Forstår at det for mange fortoner seg som et mareritt, men jeg syntes det var deilig, deilig, deilig!

Hadde tenkt å ta bilder, men det ble med tanken, dessverre. På kvelden var det nemlig 10 cm slaps ute og sprutregn. Typisk sørlandsvinter.

4.desember var spenning tilstede; årets JULEBORD  sto for døra, slapset var like hjertelig tilstede, men det kunne ikke legge noen demper på forberedelsene. Tenk! Jeg fikk en hel time alene på badet før jeg skulle gå! JUHU! Kvelden var mer enn vellykket og lakenskrekken var svært nærværende. Fikk ikke napp på nachspielønsket heller, så var litt snøten da jeg dundret inn 03.10. Var forsåvidt glad at det ikke ble noe etterspill når snuppa kom 06.28… Det var den sove-lenge-dagen… Middagsselskap i Tvedestrand var superhyggelig, særlig akkompagnert av en 600mg Ibux…

I dag har jeg vært på trening samt startet juleforberedelene litt mer; pepperkakebaking og setting av deig til peppernøtter. Var ikke så fornøyd med IKEA-deigen i år som i forfjor. Min oppskrift er bedre. Basta!

Peppernøttene er tanteEllens, og de er gode og MED pepper! Skal trilles ut i morgen. Og så skal kakemanndeigen settes og kjevles ut tirsdag. Det blir koselig! Ungene liker også å være med – og det er jeg kjempe takknemlig for! Hyggelig og hjelpsomt <3  Nå tennes to lys og mor finner frem strikketøyet og lader opp til ei ny uke på jobb :-)jul-divese18

 

5 kommentarer:

AnitaH2 sa...

Jo, det var en fin vinter... Litt kort, men fin ;-)
Du har adskillig høyere fest-konis enn meg, skjønner jeg; ikke hadde jeg orket to dager på rad?

AnitaH2 sa...

Kondis, mente jeg selvfølgelig!

Anonym sa...

Her var det bare slaps, men det holder det. :D

Unknown sa...

Ja det var fint om morgenen hos oss, etter det regnet alt bare bort.
Nei IKEA sin deig liker jeg ikke så veldig. Alt for søt. Derimot funket Coop sin utmerket.

Mete sa...

Coop, du. Da prøver jeg den med elevene til fredag. Da er det pepperkakebaking og pynting, lage kort og spise grøt. Og gløgg og kos og musikk og... Å for en herlig tid vi er inne i!