fredag 1. juli 2011

De fem fineste i juni

Ja, jeg er en dag forsinket, men det var et så himla regnvær her i går, så da tok jeg bilder i dag + bruker noen fra midten av juni.

Det må da være lov?!?

Det blomstrer masse i hagen nå – det er deilig! det som ikke er like deilig, er at endel geitrams har forvillet seg inn på mitt domene Trist fjes Det kan jeg ikke si at jeg liker no’ særlig! Så de røskes opp med rota, og ender sine dager til soltørking på muren. Skal de dø, så skal de dø.

Nåja la oss ta de vakreste i hagen akkurat nå. Ikke spesielt lett, men noen må man velge.

Den første ut er en av min rimelig nye dille – nemlig peoner. Dette er frøken Shirley Temple

IMG_2316

Nummer to er også en peon – bombe Smilefjes som blunker Denne har jeg ved hjelp fra Akoen kommet frem til at må være Nadia – fra importen fra peoneynursery i fjor sommer.

IMG_2337

Nummer tre ut er den hvite valmuesøsteren, Meconopsis betonicifolia. Den har blomstret masse og lenge i år og er bare helt fantastisk! Bare så leit at den blå er gått ut… Noen med en avlegger eller frø?!?

IMG_2305

Nummer fire er sannelig også en peon – eller bonderose, som svigermor kalte den. Har ikke peiling på navn, og kommer med kun en blomst hvert år – på sikkert 10.året.

IMG_2369

Og så til slutt har vi nummer fem… denne var vanskeligst. Kunne med fordel vært delt mellom mange, men havnet til slutt på denne mørke Astrantia’n. Synes disse er særdeles pene <3

IMG_2355

Ha en fin kveld og ei fantastisk helg, folkens!

6 kommentarer:

Signe sa...

Det var jammen fem flotte du viste fram her :)

krepsemor sa...

Nydelige blomster! Peoner er jo bare superlekre!

Åshild sa...

Så flotte bilder du tar! Peoner er eg veldig fasinert av, knoppen er så flott, heilt rund som ein ball før den eksploderer ut i full blomst! Nokre keiserkroner har spredt seg bort til min vakre rosa peon, det lager uro i fargeuttrykket - så her må keiserkrona flyttes!

hildeg sa...

Lekre saker!

♥ Stines hverdag sa...

Vakre skjønnheter :)

Margareth sa...

Peoner er fantastisk flotte! Lurer nok på om det kommer til å bli en liten "dille" hos meg også i den nermeste fremtid! Nydelige bilder du viser frem :-)))

Ha en flott helg!