tirsdag 4. november 2008

Hagen min ser ut som...

Huff!
Tok meg en runde i hagen i ettermiddag - det er sannelig ikke rart at jeg ikke blogger noe om den, for å si det sånn! Triste greier på denne tiden, og spesielt etter frost og mildt og frost og mildt og...
Nei, der gadd jeg ikke bruke tid (selv om det fortsatt er noen løk som må i jorda og noen potter som må tømmes), så i stedet kjørte jeg ut på senteret og kjøpte Fairtrade-roser til å ha på bordet og en diger husfred til å ha på kjøkkenet. Ikke det at det ikke er fred i heimen, men de var bare fantastisk flotte! Og det beste var jo at jeg hadde gavekort fra bryllupsdagen!

Fairtrade-rosene har en fantastisk holdbarhet, og gir meg litt god samvittighet!
Det trenger jeg for tiden, for jeg føler jeg henger etter på det meste. Huff!

MEN - gladmeldingen er at jeg i alle fall har bestått innleveringa, med en kommentar som fikk meg til å flire godt! Han synes nok det var magre greier, for han mente at jeg måtte kline inn mer teori for å heve det "interlektuelle nivået", som han skrev.. For meg kan både det intelektuelle og det interlektuelle nivået bare være... Jeg STO!

Ellers sitter jeg og småblogger litt innimellom forberedelse til i morgen. Skal ha naturfag igjen - nervesystemet og nerveceller. Fantastisk interessant, men ser at jeg gjerne skulle hatt tilgang til et sykehusbibliotek eller noe for å få noen kule bilder av hjernen, hypofysen og sånn. DET er kult og fenger! Klarer ikke finne så gode bilder på google, altså.

Men, men. Får bruke det jeg har! Man tager hva man haver, er det ikke sånn?!?
Sjekker også ut hvem av elevene som trenger litt ekstra utfordring mtp å vise seg frem. De 4 utvalgte er funnet - må bare finne utfordringen :-) Masse spennende å ta av her!

I dag har vi vært på mini-messe med stand fra de 12 utdanningsprogrammene - utrolig god stemning og masse informasjon å få! Gleder meg til å jobbe videre med dette også! DET er jo kjempe viktig! Og det var nok mange som fikk en aha-opplevelse mtp karakterer og deres betydning. Særlig de som plutselig så at med snitt på 2,4 kommer du ikke inn på bygg og anlegg... Hårda bud, og det er bra!
Godt de har ett år på seg!

Og mens vi er inne på skole;
Forrige uke la rådmanen frem sitt budsjett for de neste årene - kutt på mangfoldig millioner i skolen. Slutt på daglig gym og mindre penger til å tilpasse opplæringen. Håper virkelig at foreldregruppen snart våkner! Det er den enste gruppen som har makt i denne sammenheng! Vi i skolen har sagt i mange år at det ikke går an å spare mer enn det som er gjort, men hva gjør man ikke for å få en bølgevegg til det nye kulturhuset Kilden? Jeg grøsser! 30 mill til bølgevegg finner de, mens skole og helse og sosial må spare 21 mill neste år.. Grrrr! Kilden - akkuratnå er den Kilden til mye gruff og frustrasjon!

3 kommentarer:

Britt Åse sa...

http://www.mhhe.com/socscience/intro/inpsych/sylvius_brain/sylvius.swf

og her har jeg funnet mye - altså i Gray's anatomy:
http://no.wikipedia.org/wiki/Gray's_Anatomy

Ellen Walnum sa...

Gratulerer med bestått!!:-)))

Unknown sa...

Hey! Grattis med bestått!! Så gøy da. Tenk for en deilig følelse.