torsdag 20. november 2008

Virusforvirring

Har selvsagt kjøpt og installert virusprogram på pc'n min. Skulle bare mangle! Og sløv som jeg til tider kan være, så bestilte jeg like godt en automatisk påminning og fornying av abonnementet når det gikk ut. Glimrende, trodde jeg...
MEN, så enkelt skulle det ikke være! I en 14-dagers tid har det stått at jeg måtte fornye , men fikk hver gang beskjed om at jeg var beskyttet og ikke noe galt ville hende meg (i alle fall ikke virusmessig)
Så i dag var det ikke bare et advarsel, nei, nå var jeg IKKE beskyttet, alle stygge viruser ville komme og overfalle meg og maskinen min og nå, NÅ måtte jeg fornye...
Jadda, jadda, jadda. Logget meg på, skulle løse problemet, og... så gikk det ikke! For jeg var jo beskyttet?!?

Chat'en minnet mitt skrøpelige minne meg på - du kan chatte i sanntid med en kundekonsulent. Jaaa!
Logget på - ja, måtte selvsagt installere en haug med greier... Og endelig, etter å ha vært nummer 3 i køen i 30 minutter fikk jeg da hjelp av Jon-Artur som kunne fortelle at nei, den abonnementsfornyinga, den, den virket ikke, den. Hallo!?! Er det ikke en ide å sende ut en mail om det, da? Nei, men han kunne sende en mail til meg nå - med beskjed om at den ikke virket, at jeg måtte deaktivere denne funksjonen og installere manuelt... Ja vel, ja! Forsto jo det, da. Da han skrev det. Trenger ikke få det på mail også..
Nå er det installert en oppgradering som var billigere og bedre enn en fornying av det eksisterende abonnementet, så da var det vel verdt det, da?

Ellers begynner det å bli kaldt ute, og inne stiger tempen mot mange og tjue. Har stappet peisovnen full og tullet meg inn i et pledd. Deilig, altså!
I morgen er det beste dagen i uka - i alle fall på denne tiden!

4 kommentarer:

Anne på Moseplassen sa...

heisann, det var fort gjort! Grattis med ny bredde :D

Harryford sa...

Skjønner at tempen stiger "Den kundeservicen" pluss fyring i peisen!

Ellers er fredagen en høydare - hele året hos meg!!!

Mete sa...

Det skal ikke så my til for å "fyre" meg, hehe:-)

Unknown sa...

Jøss så flink du var til å beholde roen! Jeg hadde klikka i vinkel.