lørdag 7. mars 2009

ABC i ord og bilder




Jeg har latt meg inspirere til å være med på Petunias ABC i ord og bilder. I og med at dette er første runde, så er bokstaven denne gangen A


Bildet jeg har valgt er fra 2003/2004-sesongen. Det var den gang jeg hadde oversikt - sirlig nedtegnet i ei kladdebok - hva jeg hadde i hagen og hvor det sto.

Nå har jeg mye mer i hagen, men har ikke peiling på hvor hva står og kunne vel egentlig ønske at jeg fortsatt hadde oversikten. Det som er sikkert er at disse nydelige Alliumene har forsvunnet en gang i løpet av de 4-5 årene siden bildet ble tatt.


Det er også sikkert at jeg skal skaffe meg noen tilsvarende igjen, og da vil jeg plante dem sammen med Hosta'ne. Det tror jeg kan bli fint.


Mitt bidrag er Allium "Ivory queen".

15 kommentarer:

Petunia sa...

Ja, disse er flotte. Så enkle og så vakre!
Kjekt at du ville bli med på "ABC i ord og bilder". Det skal bli kjekt å se hva dere finner på fra uke til uke!!!

Unknown sa...

Så flotte blomster:0)
Eit verdig bidrag til Aen...

Anonym sa...

Jeg er helt sikker på at disse kommer til å gjøre seg veldig godt der du har tenkt å plassere dem.

Burde hatt mye bedre oversikt over hva jeg har i hagen jeg også. Kanskje vi klarer å få det til i løpet av sommeren begge to?
(Skjønt jeg har mine tvil hva meg angår.. ler.)

Unknown sa...

Forsvinner alliumene etter en stund???? Hjeeeeeeeeeeeeelp!

Bling - our elf on the shelf sa...

Nydelige blomster. Likte veldig godt løsningen du har valgt :)

VALKYRIEN sa...

Nydelige blomster det der! Tok noen bilder i fjor av noe som ligner, men den er dyp lilla, mens en annen er rosa. Neimen om jeg vet...Flott bidrag i alle fall!

Vestlandsjenta! sa...

Nå gav du meg en veldig god ide til når jeg nå skal i gang med hagen min! Kjekt å vite hva jeg har hvor og sånt!!
Og ikke minst flott bidrag! :-)
Ha en flott helg videre!!

Mete sa...

Charlotte; mine Allium - de hvite - har i alle fall forsvunnet. Det har nok med litt overbefolket bed, kan du si... Har også noen burgunder, og de kommer hvert år.
Fotoboksen; jeg har stor tro på deg, men orden i min hage og med oversikt, det kan jeg nok skyte en lang, hvit pil etter... hehe
Valkyrien; Allium kommer i mange forskjellige farger - jeg har også de burgunder / lilla. De vet jeg hvor står og de har kommet hvert år siden bedet ble anlagt.

Og ellers; takk for bildeskryt!

heidi sa...

Alliumene dine er kjepeflotte, slike kunne jeg ønske meg også!

Ha en fin søndag!

FO - 2 sa...

Allium er en stor favoritt her. Det er flotte blomster, som finnes i mange varianter.
Jeg har både hvite og lilla i hagen her.
Kan aldri få nok.... ;) Hehe.

Lene sa...

Imponert over dem som har sånn en oversikt. Hos meg er det bare et salig, herlig rot ;)

Vakker A hos deg :)

Ha en fin dag :)

MineSine sa...

Heihei!
Å, de Alliumene var flotte - skulle hatt noen sånne i hagen ja :-)
Har nettopp vært med på ABC jeg også :-) Og nå fant jeg deg på Facebook! hehe

Ta gjerne en titt på min andre blogg: http://fotomorro.blogspot.com - nystartet som vil inneholde leksjoner, utfordringer og konkurranser. legg gjerne igjen spor etter deg :-)

ArneA sa...

Syns blomsten lignet mest på hvitløksblomster, men så har jeg jo stort sett ikke peiling på havens spesialiteter når det ligger 50 cm snø overalt

ASSA sa...

Så morsomt at du også valgte Allium i utfordringen,
'Ivory Queen' er en fin løkplante, men løk liker nok å få god næring ;)

amylin sa...

Fint bilde og jeg lengter etter vår og sommer med sånne blomsterbilder.