onsdag 24. juni 2009

EU-standard? Nei, takk!

Kan du huske det - da EUdebatten gikk som hetest og agurknyhetene var rykende ferske og mer og mer fantastiske for hver dag?
Da var det snakk om at agurker ikke skulle ha schwung på seg!
Da hadde denne karen under her slitt med å komme gjennom kontrollen - men nå er ikke jeg så nøye på det og vi er jo ikke medlem i EU heller, så da kan jeg høste og spise agurker i allverdens rare fasonger så mye jeg bare lyster!
Rosa Schneewitchen blomstrer nå. Den er ikke blitt så stor jeg trodde den ville bli, men det er nydelige blomster på den i alle fall! Pioner er fantastiske - skulle gjerne hatt disse store sukketøyrosa herlighetene i hagen min!
ute blomstrer det masse og jeg er ganske fornøyd med at drivhuset forsatt er like fullt med diverse ting og tang... Spiselig og uspiselig. Uttafor har jeg satt blomstererter - de er i ferd med å dekke stativet slik jeg hadde planlagt, og det ser bra ut!

Og helt til slutt; Jordbærene er klare for en skål med litt melk / fløte i... Er det rart sommeren er favorittårstiden?!?

6 kommentarer:

elle-melle sa...

Sommeren er avgjort en favoritt her også:)
Det er så herlig nå at en kunne nesten grine!

Agurker er like gode med krum og mye morsommere. Mine får gjerne lov til å krumme seg - bryr meg ikke noe særlig om EU-standarder!

Unknown sa...

Jøsses jordbær allerede? Det var tidlig. Her er de gulgrønne enda.
Så fint drivhuset er blitt.

Margrethes hus og hage sa...

Sommeren er deilig! Jordbærene har kommet så vidt her også, det er skikkelig sommer når man kan plukke røde, solvarme bær :)

Agurken vill nok ikke blitt EU-godkjnt nei... Om den var heldig ble den dyrefor, eller den ble ikke brukt i det hele tatt. Tragisk!

Ellen Walnum sa...

Deilige bilder:-) Heldige du som har fått modne jordbær allerede. Siden jeg har siste arbeidsdag før ferien begynner i dag, kjente jeg at jeg fikk skrekkelig lyst på jordbær og champagne:-) Så fint det bittelille er blitt med alt som klatrer på utsiden!

Mete sa...

Ja ikke ant, Ellen! Du må jo komme på besøk for å høre med det lille om det er fornøyd med sin nye mamma :-)

Men først skal dere vel til Flor og Fjære, tenker jeg...

Margrethes hus og hage sa...

Hei, Mete! Det ligger en award til deg inne hos meg :)