torsdag 11. juni 2009

Lett lurt eller virker det - o g det er ikke rart det er mangler på foreldrekontakter + mange spørsmål om dyrking..

Så har jeg vel gått i fella - igjen. Har kjøpt en sånn derre masasjesak som skal fjerne cellulitter og stramme opp både her og både der. Cluet er å rulle og rulle og masere inn et serum etterpå. Så skal lipider "smelte" og dreneres ut av kroppen. Huden blir cellulittfri og myk og deilig og... Men er det sant? Jeg synes behandligen er helt kurant - tar meg 5-6 min hver morgen og kveld - og det er egentlig litt godt også... Godvondt,liksom. Serumet lukter himmelsk og jeg føler at huden er litt strammere etterpå - men det er vel bare innbilning *LOL*

Etter 4 uker skal underet ha skjedd og jeg har tatt med "j" på at jeg skal prøve det!

Vidundermiddelet er noe greier fra L'Oreal kjøpt på Vita. Har noe nerfaringer, så fortell meg om de gode :-)

Ellers har jeg nå sluttført min første oppgave som foreldrekontakt på RilG9-3 og G9-4. Loddsalg. Uten informasjon om at det forventes levert på en helt bestemt måte. !"#¤%&/(
IKKE hyggelig å være den som stiller opp når det er slik. Så nå har jeg sendt mail til klubbkontoret med krav om en foreldrekontaktinstruks. Er det typisk lærer, eller? I så fall; ikke si i fra!

Hagen har fått en runde med opprydding også - nappet opp alle Meconopsis Cambrica'ne. De tok skrekkelig mye plass i hagen og frøkapslene begynte å bli mange. De sprer seg noe skrekkelig, så man må være preventiv i tankene. Og bonusen er at endel av de andre plantene får litt bedre vekstvilkår. Og lys, ikke minst lys.

Når vet man forresten nå agurker skal høstes? Har en som begynner å bli en skikkelig gubbe... Og hvor store skal squash'ene bli før de kan nytes grillet med sitronpepper på? De er også i siget nå. Tomatene er det mange kart på, men ingen har skiftet farge - jeg er vel for grisk og lar dem blomstre litt for mye. Men nå er de godt og vel til taket, så nå må jeg knipe...

Og hvordan får man mer buskete basilikum? De er jo bare en stilk med blader på... Ikke forgreininger - gjør de ikke det?
Det er noen knopper på Physalisene, men ikke mange.. Satser på at det kommer flere! 2 bær per plante er vel litt under forventet.

5 kommentarer:

elle-melle sa...

Hvem vet når agurkene skal høstes - ikke du ikke jeg, men jeg pleier å høste dem når de er på størrelse med kjøpeagurker. De må i allefall ikke bli for store, da er det en masse frø inni dem, og det samme gjelder for squashen. Squashen kan gjerne være bitteliten - da er de best.
Basilikumen bør du toppe da vokser det ut sidegreiner som igjen kan toppes......
Lykke til og bare smak deg frem:)

Harryford sa...

Kan vel ikke si at jeg ble trukket hit av din korte konsise overskrift - men ok! ;-)

Cellulitter velger jeg å si at vi ikke har i "familen" her!!!

- og heldig er du som møter så mange flotte greie foreldre! ;-)

Selv brakka jeg 6 kvm med Geranium pyrenaicum sist helg - de tok over lik dine Meconopsis Cambrica. Det ble så luftig og deilig etterpå!

Agurker kan høstes på alle stadier - kort og greit!

Squashen kan nytes fra 17,5cm - lengde! (eller før!)

Tror ikke blomstringen setter modningen særlig mye tilbake av tomatene, hvis du ikke har laget "buske" av plantene!

Basilikumen kniper du, feks over andre bladpar, de skyter da 2 skudd - som du kniper igjen osv!

Physalis er nam, har de ikke i år - de vokser noe skrekkelig etter hvert!

Dette var den eneste bloggen jeg var innom i dag, er forkjøla og sur! - ja helt til jeg kom hit!:-)

Ellen Walnum sa...

Her har jeg også fått agurker nå, men det er snackagurker så de skal heldigvis være små:-)

Spennende å høre om dette celulittprosjektet ditt funker.....

AnitaH2 sa...

Hadde ikke mistenkt deg for å være type lettlurt, så jeg regner med det virker. (Har jo ikke lyst å endre på førsteinntrykket jeg har av deg!)
;-)
Kanskje Våg og RIL kunne slått seg sammen om den instruksen? Lederen vår var helt svett her om dagen over å ha fått bilen full av gourmetkaffe som skulle selges. En dags varsel for henting...
Det er som regel tidsaspektet det går på hos oss. Kort varsel og for mange ledd. Men en enkelt setning som "leveres ferdig utsolgt og betalingen i sedler" kan jo ikke være så vanskelig? For ikke å snakke om "Sekretariatet er betjent mellom kl. ## og kl. **." Det hadde jo spart dem en del irriterende avbrytelser pr tlf. den dagen "alt" skal skje.
Og selvfølgelig den klassiske "vaffeloppringingen" fredag kveld. De fleste greier å stille på vaffelsteiking hvis de får beskjed sammen med kjørelista ved sesongstart, men det er ikke alltid like enkelt å ta fire timer vaffelsteikogsalg lørdag formiddag sånn helt ut av lufta.

Unknown sa...

Oj.. her har alle sagt akkurat det jeg ville si. Så kjekt!