søndag 25. januar 2009

En deilig helg og fotosafari

Helga er over.

Den begynte rart - med hjerteklapp natt til fredag; Himmel! Har jeg forsover meg? Strømmen er gått - hva er klokka? 03.40...

Strømmen var fortsatt borte da klokka var 06.20 og vi så at naboene hadde strøm.. Hm! Full utrykning i heimen - hvor er feilen? Kjøkken, halve stua og boden + garasjen var strømløse, og vi klarte ikke finne ut av noe, så da måtte jeg ringe elektriker og få en mann hit. Et kjempe styr da vi ikke fikk ut bilen av garasjen, så det ble med logistikk for å fåalle på jobb - og jeg kom for sent... Rakk å holde en time før jeg måtte hjem til el-mannen og han fan feilen - fukt i en utekontakt. FiksFiks og alt virket kl 15.00.

Kjørte til Borøya for å hente minstejenta som hadde vært på ferie hos mormor. Heselig vær - snø, sludd og slaps i mange cm på E18. Kom oss greit frem og våknet lørdag morgen til enda mer snø (fikk som jeg ønsket.. jfr forrige innlegg).

På kveldinga i går gikk vi ut og skuffet og lekte i snøen. Her er et par resultater av mobilbildetaking;

I dag våknet vi til et fantastisk vær og et nydelig lys! Gikk en lang og god tur, og fikk til og med være med på rusetrekking. Flere mobilbilder følger her, og jeg fant ut at jeg melder meg på 'en til Petunia med disse bildene.



6 kommentarer:

Unknown sa...

Nydelige bilder!!
For en dag! Vi hadde liknende her for noen uker siden. Gubban så avhengige man er av strøm du.

Ser jeg deg her på Tirsdag eller?

Ellen Walnum sa...

Så flotte bilder! Da passer det godt at jeg kommer med en fotoutfordring til deg på bloggen min:-)

Petunia sa...

Hei du!
Velkommen til Safarigjengen! Kjempekjekt at du blir med! Og så fine bilder du har tatt med i dette innlegget. Nydelig! Er det et spesielt program du bruker til å vise bildene på den måten?
Kjempetøft!
Jeg setter deg på safarigjenlisten med en gang!

Mete sa...

Charlotte; ja - sms'er deg - pc'n hjemme er DØD! WÆÆÆ!

Ellea; sjekker ut bloggen din for utfordring - det er spennende

Petunia; tusen takk! Bruker fotoscape - gratis på nettet. Genialt og superenkelt når man vil vise mange bilder på en gang, men egner seg dessverre ikke til utskrift på papir :-(

AnitaH2 sa...

Så fine bilder! Og så mye mer snø enn på denne sida???

Mete sa...

Ja, i Tvedestrand / Borøya var det MYE snø, her borte var det jo bare noe fislete greier. Ungene var kjempe skuffet!