søndag 4. januar 2009

Første søndag i januar

Det er ikke like mye schwung over det som over første søndag i advent, men det har vært en helt fortryllende dag!
Bikkjekaldt (-6 grader), snø i lufta og litt på bakken, og etterhvert nydelig vær!
Etter å ha startet dagen med i tømme kleskapet for tøy utover hele senga, så dro vi på skøyter på tjønna rett innafor her. Tror nesten hvert eneste hus i gata var representert. Sørlandsskuffer til å skuffe snøen og lage baner, ved og pølser i sekken. Ungene holdt ut i flere timer! Full fres!
Restene av julekakene var også med, og sannelig var det ikke opptil flere munner å stappe dem i! Halleluja! Nå er hver smule borte!
Rakk å rydde ferdig i klehaugen også, så nå er skapet fremkommelig, og - ups - det er faktisk plass til ganske mye nytt i det også... Hihi!
Nå er akkurat skikjelken som Frida fikk til bursdagen montert, og alle ungene i gata er ute og aker frem til 18.45. Da er det kveldsmat og leggetid - 14 dagers fri er over.

5 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

-9,4 i skrivende stund. Altfor kaldt for meg. Brrrrrr

Anonym sa...

-9,7 her nå. Det er altfor kaldt. Føler meg frossen helt inni margen, selv om det er varmt og godt inne.

Unknown sa...

Ja minus 9 her også. Litt forvirret, for den utenfor kjøkkenvinduet viser -13 men den utenfor drivhuset -9. Så det er vel en mellomting.

Men tør dere gå på skøyter på vannet? Stoler ikke på slik is jeg..

Unknown sa...

He-he... kaldt på jobben din i dag? Ref: Fevennen.

Rekkehuset sa...

Høres ut som en fantastisk søndag:-) Her er det minus 12,1 i skrivende stund, jeg har akkurat fylt opp ovnen med ved. En kjapp tur innom bloggene før jeg dykker inn i klesskapet her - må jo få ut ungenes sommerklær som er for små før jeg fyller inn nytt:-)