tirsdag 27. januar 2009

Pc-kræsj

Det er ikke det at jeg ikke vil ta imot utfordringen om det 6.bildet i den 6.mappa fra Ellea, men det er bare det at hele !"#¤%&PC'n røyk søndag kveld. Nå blir den undersøkt, og forhåpentligvis operert, av en pc-doktor i løpet av et par dager. Har jo back-up på det meste, men om det ikke går å redde maskinen, så skal han i alle fall transplantere info'n i harddisken til et annet sted for meg. Så da har jeg i det minset noe. Tror bare det er noen få greier jeg ikke har backup'et i det siste.

Men altså, bildet kommer, må bare vente litt først.

Ellers sitter jeg på jobb nå (!) og tar meg tid til dette. FY'dda!

Skal på treff i Vågsbygd Hagegale i kveld - et blir sjov, og ellers er dagene proppa med oppgaver, og bloggelysten er aldri større enn når man ikke kan.

Så i går kveld leste jeg rett og slett boka "Jenta med ballongen" av Merete Junker. Debutromanen hennes, og slett ikke dårlig, og heller ikke storveis. Men helt grei å lese på en kveld.
Her er hva bokklubben skriver om boka;

Merete Junker debuterer med en velskrevet, spennende historie som kunne hent hvor som helst. For eksempel hos meg - eller deg.
I skumringen beveger to skikkelser seg gjennom et skogholt i utkanten av Skien: en liten jente med en rød ballong, og en kvinne med en liten hund. Snart mottar alarmsentralen en melding fra kvinnen med hunden. Hun har falt stygt og trenger hjelp. Da ambulansefolkene kommer frem, finner de henne kvalt med en punktert ballong plassert på magen. Hunden hennes er sporløst forsvunnet. NRK-journalisten Mette Minde får gjennom sin mann opplysninger om omstendighetene rundt likfunnet. Den dreptes søster viser seg å være en barndomsvenninne av henne. Da hun i jobben som journalist også begynner å motta anonyme brev som angår den døde kvinnens arbeidsplass, føler hun ansvar for å nøste i saken på egen hånd. Det viser seg at den fredelige småbyen ulmer av fordekte sannheter. Mette Minde bestemmer seg for å trosse sin egen indre stemme og åpne dører som ingen vil hun skal åpne.

Snæiks!

1 kommentar:

Unknown sa...

Takk for i går!! :-D