torsdag 16. april 2009

Hageglede

Så er jeg igang -og det føles bare helt fortreffelig!
Både i går og i dag har jeg jobbet mye i hagen. Synes nok temperaturen er litt lav -fryser mye (eller kanskje jeg jobber for sakte / lite?), men hva gjør man ikke for å få jord under neglene?

I går var det løvetann i blomsterbedet som var utgangspunktet for haginga. Så noen saftige planter med knopper i startgropa. Fikk gravd dem rimelig greit opp - det er fordelen på denne tiden av året. Mens jeg vaglet på muren fant jeg en haug med sneglebabyer - de ser ikke dagslys igjen.. og jeg endte opp med skvalderkål på samvittigheten. Dro opp metervis bak garasjen - godt inn under Hortensiaen og drueranka. Hersens dritt!
Men kom også over årets første frosk i hagen - en ganske stor og spretten krabat. Liker dem ikke på nært hold, men er veldig glad for at de trives i hagen og "dammene" mine.

I dag var det først inspeksjn i drivhuset - Nicotianaen fra Ellea vokser bra og tomatene ser ut til å komme fint nå. Hvor varmt skal det være, forresten? Og hvor mye skal det gjødsles? Jeg er heeelt grønn!
Så begynte jobben - rydde halve terrassen for ting og tang + koste og spyle FØR jeg dynket hele med salmiakkvann og høytrykksspylte. Var kald som is da jeg var ferdig, men jøss så deilig det er å ha kommet så langt!
I morgen skal jeg ha ansiktsbehandling rett etter jobb, så det spørs om jeg er i stand til noe i morgen ettermiddag. Er halvdød etter massasje og masker og kremer og sånt i 1,5 timer... Det skal bare bli himmelsk! Er inni en ikke -soveperiode, og det resulterer alltid i massiv hodepine... Jeg er ikke bygd til å tåle bare 3,5 timer per døgn.. 03-06.30 er i minste laget.
Ellers er helgeplanene lagt; HAGING

3 kommentarer:

RandiF sa...

Søvnmangel er noe &%&¤%&¤(dritt....
Prøv Melissa, et naturprodukt med kamille, sitronmelisse og magnesium. Har hjulpet meg bra. Unntatt de nettene da ingen ting hjelper.....

Unknown sa...

Huff. søvnproblemer er ikke bra. Valeriana natt? Rødvin?? Tja. ikke vet jeg.

Men haging hjelper.. uansett

liven sa...

Uff ja...søvnmangel er ikke godt!!
Trenger mine seks-syv timer jeg for å fungere skikkelig!!
Så kjekt å holde på utendørs nå...vi har hatt noen flotte dager her nå!!

Ha en fin helg og kos deg i hagen:o)