tirsdag 14. juli 2009

Kort oppsummering

Det går lang tid mellom blogginnleggene nå - bloggtørke? Mulig det, men det er i alle fall ikke tørke fra oven... Selv om det nå ser ut til å klarne opp og forhåpentligvis bli finvær, så har det regnet mye i det siste. Trøsten er at overgartneren ordner det meste av vanninga, men han er ikke så god på kniping og rydding etter seg...

Det blomstrer masse ute selv om en del har fått seg mer enn en kraftig omgang.
Dagliljen kommer så det spruter nå - det er fantastisk flotte bomster, synes jeg. Plenty med knopper og alltid friske, flotte blomster. Bedet ut mot veien er et syn når det blomstrer på sitt beste - der står dagliljer og hosta + en hvit løytnantshjerte som tydeligvis er så glad for å ha fått ny plass at den blomstrer og blomstrer og blomstrer. Den er inne i sin 3 måned med blomster nå!

Ved drivhuset kommer det opp både det en og det andre i potter der jeg bare stappet ned noe... En ny frynsete valmue er kommet opp - i en noe lysere lilla og en hvit har også dukket opp. Nydelige! Men hvor blir "green apple" av? På fremstiden blomstrer Clematis - Jackmanii eller Presidenten - vet ikke hvilken jeg har hvor, men det snodige er at det er både 4 og 5 kronblader på den. Er det mulig? Eller, det er det jo siden det gjør det her, men skal det være sånn?
Riddersporene mine - de to som har overlevd - blomstrer også, de hvite fikk jeg ikke knipset bilde av, men den blå har veltet og slynger seg tett med en trådthuja borti høgget her.
Nå er det vel tid for både det ene og det andre, og blogging er det i alle fall ikke mer tid til, så dere får ha en finfin dag der ute!

3 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Skal si det bugner over av blomster i hagen din, Mete! Flotte bilder :)

Regn har vi hatt nok av nå, ja. Begynner å ønske meg noen varme soldager!

Ha en fin dag :) Hilsen Margrethe

AnitaH2 sa...

Mine jackmanii her også varierende antall kronblader, så det tror jeg er helt normalt. Har tellet 6 stk, men det er ikke vanlig.
Ellers er det mye spennende hos deg. Jeg har ikke turt å starte på dagliljer, jeg. Har bare noen gulorange som stod her fra før. Ser at det kan bli en virkelig dille...
Husk at blogging er en hobby, ikke en rapporteringsplikt! Det hender du ikke strikker (?), og det hender du ikke blogger. Og det er helt som det skal være.

AnitaH2 sa...

Du kommer ikke på møtet, ser jeg? Men du skal jo få frø av kubjelle av meg, og de må såes ferske? Har du en postadresse, eller kan jeg ta en tur innom en dag?