søndag 5. juli 2009

Magasinet i Dagbladet..

HMMMM - ble en smule forundret over hvor mye plass Greven - Varg Vigernes - ble viet i lørdagens magasin i Dagbladet. Over litt for mange sider kunne man lese om både det ene og det andre, og jeg kjenner at jeg blir meget irritert. Her er det snakk om en mann som har drept et annet menneske, satt fyr på kirkebygg og fremstilt seg selv som satanist og det som verre er, og så får han metervis med spalteplass!?! Vel har han sonet 16 av de 21 årne han ble dømt til, men dog... Jeg vet at jeg ikke trenger lese det som står, men min sønn på 9 gjør det..og lurer på hvorfor gjør noen sånn? Hvordan kan han være rasist og samtidig være gift med en utlending? Hva må barne hans tenke? Og hva med vennene deres?
Nå sier mannen som er blitt 36 år at han forteller sine barn alt, men har barn godt av å vite alt foreldrene har gjort?
Nei, jeg kjenner at dette var nok en spiker i den velkjente kista - Dagbladet har mistet nok en leser - dette trenger ikke vi å vite så inmari mye om!

2 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Jeg satt også og leste Magasinet i Dagbladet i går, og jeg må si at jeg har de samme tankene som du. Merkelig å spandere så mange sider på mannen, for det er vel ikke meningen at vi skal vise forståelse for livet han har hatt ? Det får han i allefall ikke av meg. Jeg får liksom de sammen tankene når jeg leser om Orderud-paret. Dem skulle bare vist hva folk ville ha gjort om de ble plassert på et torg en lørdag formiddag.

Ellen Walnum sa...

Enig med deg Mete!