torsdag 29. april 2010

Sommer kommer, sommer kommer, sol og regn og latter og sang…

IMG_0959

Det er ikke så reint galt å være i hagen for tiden – takk og pris for det!
Det ser ikke så verst ut etterhvert heller – det er også deilig!

Forrige helg var vi på 180årsfeiring i Danmark. Der kjøpte jeg det søte skiltet til venstre her..

IMG_0987

 
Jeg ble også fristet av fuglekassa til høyre.. Var den ikke bare fantastisk?

En liten, spennende butikk i Hjørring hadde mange forskjellige. Det var vondt å bare ta med seg ett hus hjem… (Jeg skal innom senere, I promise!)

Borterst ser du planter fra Ellen som har flyttet hjemmefra (les: ut av drivhuset) Rosa og lilla Bacopa.

IMG_0955 IMG_0957
IMG_0952 IMG_0963 IMG_0982

Jeg har startet utplantingen nå. Litt om gangen slik at jeg er sikker på at alt ikke krepere samtidig…
På trappa har jeg satt rosa + hvit margeritt sammen med lobelia og dobbel million bells.

Denne nydelige surfinaen kommer også fra Ellen – en fantastisk, sukkerrosa farge :-)

Bacopa’ne er yndige og blomstrer masse allerede. Og de har klart seg bra de siste 4 nettene, så da satser jeg på at det går så det uler fremover!

IMG_0973 IMG_0961

Ute har jeg gjort klar pallekarmene som det skal grønnsaker i – og i dag plantet jeg ut 3 stk squash som allerede er proppfulle av blomsterknopper.

Har kjøpt meg et appelsintre – med blomster og frukter på. Stort og fint, så får vi se hvordan dette går seg til!"

Trilliumene blomstrer som bare det, men er det litt tidlig å plante dem ut nå? Noen som vet? Synes fargen på disse er finere enn de lakserosa jeg fikk tak i i fjor, og vil beholde dem!

Og ellers er julerosetua mi et syn!

IMG_0965 IMG_0954

5 kommentarer:

Blomsterguri sa...

Skal si det blomstrer og ser fint ut :-) Syns du er tøff som planter ut så tidlig - APRIL!!!! Når det er sagt - kjenner at det er smittsomt, så da blir det kanskje noe utplanting her og i helga. C u.

Ellen Walnum sa...

Ja her er det også masse som skal flytte hjemmefra i helgen:)

Den rosa surfinaen synes jeg også var kjempelekker:)

Unknown sa...

Appelsintre? Hvor har du fått tak i det??? Hvor??

Mete sa...

kremtkremtkremt - det er en danske.. men himla fin :-0

AnitaH2 sa...

Modige dame! Men jeg må nok følge etter, det er ikke plass til ny sådd nå...