søndag 21. desember 2008

Løklegging

Har satt løk i dag ogå... Fant en hel pose med løk + + +. Så dem ikke i går. Hehe.

Disse satt jeg i dag;
Tulipa "Red hunter"
Muscari botryoides Album
Puschkinia Libanotica
Narcissus Dutch Master
Lilium Royal Gold
Lilium Nepal
Tulipa Calgary
Tulipa Red Riding Hood
Galanthus single
Chionodoxa Luciliae gigantea
Chionodoxa Alba
Crocus

Blandet inn løv og benmel i jorda - mest for å drøye den...Måtte på låna til naboen for å få nok til å dekke løkene.

Ellers er minstejenta litt bedre - og i allfall mer masete / klagete enn i går, og da går det nok rette veien!
Min stefar er fortsatt på jorda, men nesten død, som Frida sa i dag. Det er helt utrolig at han fortsatt henger in there. ALT er galt, de verdiene som skal være høye er lave, og de som skal være lave er skyhøye, og legene vet ikke hvorfor det blir sånn...

Den siste julegaven ble kjøpt i dag, så nå er det bare litt mat og juletre som gjenstår. Så får jula bli som den blir.

4 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Det er aldri for sent å sette løker, mine Muscari Album ble satt for noe uker siden. Gleder meg til vår og løkblomstring!

Bra at minstejenta er bedre, klaging er alltid et godt tegn....

elle-melle sa...

Bedre sent enn aldri - med løksetting som så mye annet. Og med de temperaturene som vi har for tiden må vi jo kanskje fundere på om ikke gressklipperen må frem i lyset snart, så løkene klarer seg sikkert bra.
Godt å høre at minstejenta er bedre og at stefar fremdeles holder det gående.

Unknown sa...

Har du plantet løk i dag? Håper du hadde regntøy da. Eller var det lokalt oppholdsvær på den siden av broa eller?
Hjelpes, jeg holdt på å drukne da vi skulle kjøpe juletre i dag.

Ellen Walnum sa...

Her var det mye fint! Gleder meg til å se alt sammen når våren og sommeren kommer. Mine krokus som står i krukker på den overbygde verandaen har forresten begynt å spire!

Godt å høre at minstejenta er bedre slik at hun kan få ei frisk jul.