mandag 10. november 2008

Is til drinken?!?

Det har vært vær i natt...
Mellom 23 og 24 haglet det store isklumper til drinken! Hadde jeg bare drukket drinker... på en søndag.... natt til mandag!

Klumpene var som femmere i diameter og glassklare! Ungene våknet av dundringa i taket og fra 3 - 6.30 var det lite søvn å få. Frida lå som en ball inntil halsen min - med en kosehund over fjeset mitt. Den klamme barnehånda strøk meg med jevne mellomrom over ansiktet og sa "mamma, æ' ælskår dæh". Det er veldig søtt til vanlig, men faller ikke helt i god jord når mor vil sove!

På morgenkvisten lå øvre del av gata strødd med mønepanner fra en uheldig nabo, og ellers så regnet det vannrett. Utrolig fascinerende med dette været, altså!

Nå er jeg på jobb, har alt for mye å gjøre, så derfor blogger jeg litt i stedet. Må samle tankene og prioritere hva som er viktigst å få gjort! Og hva som kan utsettes til etter leggetid! Det ser ut til å bli mye!

Ha'de på bade, din gamle sjokolade!

5 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Ja det var litt av et vær vi fikk. Naturlig nok dreide min eneste bekymring seg om drivhuset:-)

Hvordan går det med deg og drivhusplaner? Det bittelille lengter etter sin nye familie, men står veldig greit der hun står lenge enda:-)

Unknown sa...

Ja det var skumle greier. Til og med Katte, Lillegrå kom ned på soverommet til oss, kikket på oss, og så opp i taket. Hun lurte nok på hva som sto på, og om i hadde tenkt å gjøre noe med det.

Høres ut som ei skjønn jente det ja. Men skjønner det litt "feil tidspunktet-ha-ha!"

Mete sa...

Ellea - jeg maser som besatt på gemalen - og han har bedt meg spørre; hva slags skruer er det? Vanlige eller sekskant eller... Herved spurt! Og mulig vi får det til torsdag. Da er Mats på trening og Frida i bursdag. Beklager at det tar tid, men kan jeg sette inn penger på konto?

elle-melle sa...

Gikk glipp av det været jeg. Vi var på hytta, men det høres ut som skikkelige greier, nesten litt skummelt med så store hagl.

Ellen Walnum sa...

Penger gidder vi ikke mase med enda:-) Og huset står som sagt bra der det står.
Du kan si at det er noen helt spesielle skruer som er ganske så skjøre og sannsynligvis går i stykker, men dere kan få kjøpt nye på plantasjen (de selger også Juliana drivhus). Tror du den opplysningen hjalp?

Kanskje du kan spørre noen på forumet om de skruene. Du kan jo bare ta oppigjen den tråden du startet......