mandag 5. januar 2009

KALDT

Første jobbedag etter jula.
Ble endel annerledes enn jeg hadde tenkt meg...
Da jeg kom på jobb så jeg at det var fire knuste vinduer etter ferien. Hadde vist skjedd i nyttårshelga. For en glede?!?
Og så var det kaldt, veldig kaldt! 10 grader på samtlige klasserom og lite varmt vann... Resultatet ble at elevene måtte sendes hjem igjen. Det var ikke mange triste ansikter å se når det endelig gikk opp for dem at det ble en ekstra dag med fri!

For lærerne var det på med kaffetrakter og tekoker og opp med planene. Vi fikk en ekstra planleggingsdag, ikke dumt det heller når det ble som det ble.
Jeg fikk ikke planlagt annet enn avvikling av en del avspaseringer og finne vikarer for en del syke / med syke barn.
Så jeg får forberede meg hjemme nå etterpå..
Ellers vil jeg vise deg noe på grensen til det perverse... Se her - hva er dette?

Naboen kom med redskapen på døra i ettermiddag, og jeg synes det ser ut som en blanding av noe unevnelig og gigantiske julelys!
Men så er det altså dette:
Strikkepinne nr 22 eller deromkring. Strikker et hullsjal på pinnen. Tror det kan bli veldig fint, men det er ufyselig å strikke med den dimensjonen der! Tror ikke det kan bli så mange sjal/skjerf av det der...
Temperaturen er fortsatt langt nedpå minustallet, -9,6 i dette øyeblikk, for å være nøyaktig.
Vi nærmer oss rett og slett temperaturer som får meg til å få helt vondt av å tenke på dette;
Har gjort det en gang, og det var jammelig vondt!
God vinternatt!

2 kommentarer:

Rekkehuset sa...

Kan tenke meg det var noen fornøyde unger på deres skole i dag ja;-)
Pinne 22 høres helt grusomt ut..visste ikke at det fantes engang jeg..men resultatet blir sikkert fint! Håper det går så fort at du får glede av et godt og varmt sjal nå som det er så kaldt!
Ha en fortsatt fin uke:-)

Harryford sa...

Er det ikke noen vaktmestertjenste som sjekker bygningen!!! Har ikke "råd" til det kanskje!!!

En klasikker med " ta ikke tunga på nettinggjerdet" i barnehaven! ALLE mått prøve! :-D

Hullsjal - varme i vert hull! Som det het i reklamen for helsetrøya! (for de om husker den!!)

Ps mye mildere i dag! Deilig!