torsdag 22. januar 2009

Øyet som ser

Åh, jeg kunne ønske jeg snart kunne finne litt mer vårtegn i hagen! Er lei av dette kjasseværet vi har! Regn og blåst. Eneste trøst er at det ikke er snø,men egentlig hadde det vært litt koselig - i alle fall en liten stund! Men i flg værmeldingen skulle det de neste dagene + de foregående falle 130 mm nedbør på hytta, altså 1,3meter. Kanskje nok å ta av der?!?

Men så til overskriften.

Underviser i naturfag og nå har vi om øyet, dets anatomi, hvilke deler det består av og hvilken funksjon disse delene har. Humanbiologi er blant det morsomste jeg vet, og høydaren er alltid disseksjonene!
Nå er det disseksjon av kuøyne som står for tur. Forrige uke bestilte jeg øyne og snuppa bak disken lurte på hva jeg skulle bruke dem til? Koke suppe, sa jeg... Men altså, de ble bestilt og i går hentet jeg dem.
7 store, brune kuøyne lå vakuumpakket og ventet på meg. La dem i handlekurven min og alle som passerte kikket veldig. Kanskje ikke så rart? Og damen bak meg syntes det ble veldig ubehagelig å ha 7 øyne stirrende på seg.. Hun byttet kø :-)

Nå ligger de og stirre på oss når vi åpner kjøleskapsdøra - preventivt for skapsnoker!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hadde jeg stått i handlekø og fått sett en så mange kuøyne i en handlekurv tror jg at jeg hadde bytta kø jeg også.
Mest sannsynlig hadde jeg fått et latteranfall:-))

Unknown sa...

ÆÆÆÆÆSj!! Så utrolig kult da! Vi fikk da ikke dissikere noe som helst da jeg gikk der. Så kjipt. Jeg får kanskje en privattime med deg heller. Elsker sånn kliss, selv om det er dritekkelt.

Utrolig vittig med kjøleskapet, en forretningsidè? Et stort øye som ligger å ser på deg når en åpner kjøleskapet?

Rekkehuset sa...

He, he...kanskje en begrensning for endel kjøleskapssnokere det ja:-) Jeg har opp gjennom årene dissekert mange kuøyne og andre lekkerbiskner, og jeg må si at det er i grunnen ganske fascinerende. Det gir liksom en helt annen forståelse av hvordan det hele virker enn bare å lese om det. Kos dere! Riktig god helg også, hjertelig hilsen Hanne.

Randines hageblogg sa...

Høres ut som en historie fra en av Roald Dahls noveller, om damen som hadde mannens øyne i et glass....