tirsdag 12. mai 2009

Dagens gjøren og laden

Etter jobb i dag bar det avgårde til Hagmannen - han med drivhusrester som skulle gis bort. Jeg hentet takluka - resten hadde fått så hard medfart at jeg ikke kunne bruke det. På veien hjem stakk vi elegant innom Hagen gartneri i Torridalsveien. Frida gikk berserk i små petunia og stemorblomster, jeg rasket med meg et par kantlobelia i blått og hvitt, og så kjøpte jeg noen store hengepetuniaer - doble hvite. Samt bryllupsdagspresang til svigers. Petunia til dem også - en tradisjon de siste 5-6 årene. Nå bare spør vi hvilken farge de vil ha :-)

Vel hjemme bar jeg stein fra heia mens gemalen kjørte ut på CrazyPrice og kjøpte 14 sekker jord; 375kr!
Stablet opp pallekarmene slik at de ble like høye (står i en skråning). La avispapir i bunnen, vannet det godt og hadde oppi den nevnte jorda, som faktisk så veldig bra ut! Naboen har slitt med en henger med biojord og i dag lurte han på om vi ville ha resten i pallekarmene. Og det ville vi!
Rykende varm, himla "smelly" og sikkert superduper. Turde ikke plante rett oppi, så jeg gravde hull, hadde oppi vanlig plantejord og satt så tomater, squash, selleristilker og gresskar nedi der. Og så håper jeg på det beste:-)

Resten strødde jeg oppi diverse blomsterbed, og nå dufter det liflig i gata... Varmepumpa er skrud av og vinduet på sovrommet skalket.

3 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Driftig da som alltid hos deg:-) Jeg har jobbet som en gal med å plante ut i dag. Men jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av alt!!!!!

Anonym sa...

Hei!! jeg lurer veldig på hva gjøren og laden betyr? Hva betyr laden? Flere lurer på det.:-) Gamle, nesten utryddede ord er morsomme.

Anonym sa...

Anonyom:

Gjøren og laden:
det en gjør og det en unnlater å gjøre