lørdag 30. mai 2009

Kutoppen og parkdag

Idag har vi vært 5 av en 8-9000 som var innom Dyreparken for å overvære Kutoppenåpningen. Været var upåklagelig, barna like strålende! Det er blitt utrolig flott det nye anlegget - og ungene var i ekstase! Kuer og traktorer, sjokomelk og kunøkkelringkosedyr som ble delt ut og herlig sørlandsmat. God investering av parken!

Var også rundt resten av parken; Sabeltanns Verden med tur med den Sorte Dame - det var ganske skummelt og de minste gjemte seg da kanonskuddene haglet mellom de to båtene der ute på Grashavet - det 8. verdenshav!

Afrika og Reli Safaritoget måtte vi ta ikke mindre enn to ganger - lille fetteren var bestemt der! Løvene og tigrene ble behørig beskuet, det samme med Orangutangene, Gibbonapene og mange andre dyr - så som geitekillinger og nyfødte grisunger.


Kardemommeby ble scannet; "Nei, røverne var ikke i fengselet i dag heller, men Bastian hadde sovet i senga si" - det var de minste sikre på! Brannstasjonen var åpen og veldig spennende. Trikken var full, men de sang fint - var Fridas dom. Picnic i amfiet og masse tull og tøys. Badebuksa var igjen hjemme - vi kunne trygt hatt den med til Sommerøya. Det var varmt i parken i dag!
Dere som har tenkt dere til parken i løpet av sommeren har mye å glede dere til!

4 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Høres ut som en skikkelig kosedag i Dyreparken :)

God pinse, hilsen Margrethe

Unknown sa...

Ja dyreparken er gøy! Vi orket ikke helt åpningen vi da.

Men du kan jo si til barna at trikkefører syvertsen bor faktisk her i huset. Han har kjørt den trikken et par millioner ganger og kan den sangen alt for godt!

Kan til og med sees på en av kaptein sabeltann filmene. ha-ha!! Tror han var 16-18 år eller noe i den tiden. Men han ligner jo?

AnitaH2 sa...

Og jeg som hadde satset på å hoppe over parken i år, og heller ta bare show en sen kveld. Har hatt den varianten noen år, og det har funket fint for den første. Nå spørs det vel om det blir spesielt pop. Broderen har jo spurt etter årskort, også... Bare å bøye seg for Mammons høyborg i år igjen, tenker jeg!
Men i år har jeg jo faktisk sjansen til å ta parken på vanlige dager! Det hadde jeg ikke tenkt på.

Ellen Walnum sa...

Ååååhhhh, denne tiden er den beste i parken, før alle turistene har kommet. Dette innlegget minnet meg på alle de fine dagene jeg hadde der med Herr Sønn da han var liten......selv om jeg må innrømme at jeg til tider var dugelig lei av stedet........