fredag 1. mai 2009

Arbeidernes dag


1.mai - arbeidernes dag. Og jada, vi har jobbet! Startet opp rundt halv ni med å ta morgenvanninga i bare badekåpa... Ingen som ser det bak huset allikevel...
Fortsatt i drivhuset - så hva som skulle gis vekk i løpet av dagen. Må få frigjort plass til prikleplanter som bare må tas i dag.
Gemalen beiset dammen mens jeg plantet ut noen tomatplanter. I bøtter. Hønsegjødsel i bunnen og jord på toppen - planten oppi der. Godt med vann og så satser jeg på at det går fint.
Har startet et lite forsøk med olivensteiner også - vet ikke om det går an, men jeg har spart på oliventeiner, og i dag havnet de i jorda - i ulike varianter.
3 potter med hele steiner, 3 potter med knust stein og 4 potter med fila stein. Satt med tollekniven og skrapte på steinene før jeg puttet dem alle i sandholdig jord. Så er det bare å vente og se..
Fotballturnering på Sukkevann også i dag. 3,5 timer på banene med knotter både i og under skoa. Full fart, god stemning og glade barn og voksne i det deilige været. Kampene gikk bra også - 2 tap og 2 seiere. Men jevnt i alle kampene - det er det gøyeste! Og så ser gutta at det de har øvd på på trening gir mening i kampsituasjonen - det er også motiverende!
Vel hjemme flyttet paprika, tomater og div annet ned til naboene, og jeg startet priklearbeidet. Har priklet Løvemunn, diverse jeg ikke vet hva er - lappene er borte - og basilikum. Sikkert minst 20 basilikumplanter, og som de duftet! Herlig! Gleder meg allerede til å lage hjemmelaget pesto av dem! Har aldri laget det, men det har jeg stor tro på at jeg skal klare - bare plantene blir litt større.
Og ellers har jeg ommøbelert i drivhuset igjen... Må stadig gjøres. Kunne visst hatt et dobbelt så stort drivhus, minst... Men jeg er storfornøyd, altså! Fortsatt god jobbedag!

2 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Hei, og takk for koselig hilsen i bloggen min.
Arbeidernes dag har gått med til arbeid her også :)

Margrehte

Anniken sa...

Plantestell er da ikke arbeid ;) Heller en annen type avslapping, frisk luft og ro i sjelen=)