lørdag 9. mai 2009

Plantemarked..

Årets første plantemarked er raidet - eller i alle fall besøkt. Ikke så mye jeg måtte ha, men et par - tre saker jeg kunne ha. Mørk rød nellik-tue, doble campanula og rød mure + en pose med klosterklokker. Fikk en pose med ertefrø på kjøpet - flerårige blomstererter. Takk og takk!

Ellers var det bondens marked på torvet i byen i dag, og der fikk jeg med meg 2 snack paprika, 2 chili og en romersk salat. Ikke verst, det.

Hadde en svipp innom hos Wenche og Morten på Randesund planteskole også. Flott i plantesenteret nå! Mye som frister, men jeg synes han er dyr på en del ting - og da gjerne det jeg vil ha...
Fant en daglilje som skulle være limegul med røde renner - fikk ikke den med meg, og da vi skulle gå var den borte... Må gå meg en tur bort igjen senere. Kjenner at jeg er på må-ha, må-ha med den der :-)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja de er litt dyre. men så er kvaliteten en helt annen da..

Mete sa...

Joda, men du får med rimelig mange "stebarn", som han kaller det. Jeg hadde ikke gitt 75kr for Iris Germanica "butter and milk".. Men bevares - frukttrær, pioner og alt sånt er jo bare *SUKK*

AnitaH2 sa...

Vi kunne ha en del av det samme, ser jeg! Har ikke vært på Randesund ennå i år, husker de var gode på dagliljer... også!