tirsdag 5. mai 2009

Tanker rundt grønnsaker, pallekarmer og lediggang...

En tirsdag uten noe å gjøre / ingen planer! Hvordan takler jeg det? Det har vært et rotterace i det siste, og det freser på i morgen igjen, men akkurat i dag hadde vi ingen planer... Var riktignok litt sen hjem fra jobb, men bortsett fra det, så har jeg gjort next to nothing i dag. Blir super stressa når det ikke skjer noe - det kan umulig være et godt tegn.. Mye stress for tiden, og kjenner jeg ordentlig etter, så hadde det vel ikke vært dumt å ta seg en siesta, men det bare kan jeg ikke nå. Inspektør1 er på helseopphold i Montenegro, og jeg holder fortet sammen med sjefa / rektorinnen. Går finfint det, men altså rimelig mye større arbeidsbyrde enn vanlig.
Ellers er det jo sånn i skolehverdagen at dette er tiden for at det skjer mye og at man kjenner på tidsklemma - rekker vi gjennom det vi skal? Rekker vi å repetere før sommerprøven? Hvorfor må eksamen være så tidlig? Hva skal 10.klasene gjøre den siste måneden frem mot muntlig?!? Jaja - godt jeg bar har 9. i år i tillegg til inspektørstillingen..
Og så over til haging:
Var ei runde i drivhuset og så til min store glede at det kommer blomster på alle tomatplantene! Jippi!
Store knopper er det også på gresskarene og squashen! DobbelJIPPI!
Naboen har egentlig lovet meg pallekarmer på ett eller annet *1,20, men de ser ikke ut til å komme... Må spørre en gang til, tror jeg. Planen er nemlig å ha squash og gresskar oppi der + at tomatplantene kanskje skal få goe seg der. Mulig også litt av hvert annet også?!? Og nå begynner de å bli så store at det er på tide å plante dem ut. Gresskarene får slynge seg utover, squahen har jeg tenkt å gi litt armeringsjern å klatre i. Lurt?!?

Men altså først må de pallekarmene komme på plass...

4 kommentarer:

Villrose sa...

Hjælpes! Du trenger jo virkelig en dag å gjøre "ingenting". Bare tusle langsomt rundt i hagen og inspisere. Nappe litt her, fundere litt der...

Ingenting som haster. Være i sin egen verden. Sånn fungerer hagen for meg på sitt beste. Herlig rekreasjon fra stresset på jobben og alt det andre presset om å prestere ditt og bli fredig med datt.

Unknown sa...

Jeg har fremdeles 1 pallekarm ved garasjen hvis du vil ha den. Han på jobb som pleier å skaffe meg de, er sykemeldt tror jeg. Har ikke sett han på lenge.

GØy med knopper!!

AnitaH2 sa...

Dette har jeg sagt hos en annen blogger også i dag. Husk å puste. Både inn og ut.
;-)

Mete sa...

Puste - det er oppskrytt! Og mulig å utsette ved behov...