mandag 25. mai 2009

I'm back

Ja, da var det lenge siden sist innlegg her! Har skjedd masse og det kommer bare en kjapp oppdatering.
Ute er det begynt å virkelig blomstre og sprette, og fuksia'ne jeg kjøpte viste seg å ikke være så aller verst allikevel:-) Men de var selvsagt IKKE helt like i fargen... Jaja. Henger jo på hver sin side av trappa, så ..

Uka etter den 17. tok vi fri og dro på hytta. Planene var mange; veding, graving til fundament, bygge bu, beise, sensurere, lese, strikke, .... Ja. Jeg skal ikke holde noen på pinebenken - vi rakk en brøkdel. Men koste oss masse! Hadde ale typer vær hver dag. Regn, sol og sky + vind. Men det gikk greit. Den fineste dagen var lørdagen, da hadde vi 22 i skyggesida og det var deilig å ligge i bikini på terrassen. Syntes jeg fortjente det - bua var oppe, alle eksamenene sensurert og bua var grunnet med visir + at dugnaden var unnagjort.



Ungene prøvde den nye stranda i tjønna også. Det var kaldt, men ikke avskrekkende. Mats dukket helt, Frida blautet trusa - og var kjempe stolt av det!

17.mai var kald og rufsete, men en hurra-dag for unger i alle aldre :-)


Midt oppi avspaseringsuka hadde vi kollegasosialisering på Bringsvær leirskole. Lagkonkurranser, grilling og hygge. Superdupert opplegg!
I heimen sto det bra til i drivhuset, jeg har sådd en haug med nye ting og tang - bare sånn for gøy. Plenen gror så det kviner, grønnsakene klarer seg fint, og fruktblomstringa har tatt av og er snart over. Satser på god avling i år :-)




Oi! Nå var det

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hoi! ungene vokser, men det gjør ikke du, for å si det slik. Fin!

Ellen Walnum sa...

Å så deilig å ha deg tilbake:-)) Aktiv som vanlig har du også vært i ditt fravær.

Skal du være med på pilfletting i morgen?

Mete sa...

Ikke pilfletting på meg, dessverre. Foreldremøte 19 -> De pleier å trekke ut, for å si det sånn.

Hehe- BÅ, har nok blitt mindre, ja. Deilig er det :-)

Unknown sa...

ÅÅÅ så skjønne!! Både fuchsiaer og barn. Mest barna da.

Anonym sa...

I morgen er det fagdag i Stavanger og det ser jeg fram til. Det er alltid årets beste og mest utbytterike kursdag. :) Jeg har ikke kommet så langt med sensuren selv, men jeg måååå ha press på meg for å få det nødvendige sparket bak. :D

Min stil sa...

Hei. For noen flotte bilder :)
Susanne

Gry sa...

Så flotte bilder! Vi har også hatt oss en ferie pga at lærerene på skolen har vært på studietur til Danmark.