torsdag 9. oktober 2008

Allerede torsdag

Hvor er denne uka blitt av? Det er snart helg og jeg vet nesten ikke hvor ukene blir av!
Det var hardt å komme i gang igjen etter høstferien. Mange syke - et vanlig fenomen etter friperioder. Folk presser seg. Går og hangler lenge og når ferien endelig kommer, så slår bassiluskene ut i full blomst. Resultatet er en uke - halvannen før de er på beina igjen.Og det er ensbetydende med mye jobb for meg. I tillegg er rektor på ferie, min co-inspektør på kurs og diverse andre møter - og vips, den ferskeste av oss alle er SJEF. Et mye større trøkk på skuldrene enn jeg trodde det skulle bli. Det var mange "hva hvis..."-tanker som krøllet seg gjennom hjernen, skal jeg si deg! Men nå gikk det heldigvis veldig bra. De episodene som oppsto klarte jeg bra, og egentlig er det deilig at ilddåpen nesten er over.. Bare en dag igjen

Det er noe med høstlufta og husvarme 8.klassinger. Det blir lyd på dem, for å si det sånn!Og fart. Mengder av fart - i korridorer og trappeoppganger og trappeavsatser.Det har vært så galt at per dato har vi måttet sende dem ut i friminuttene - så får de løpe fra seg der

Ellers har livet gått sin skjeve gang på hjemmebane. Unger som skal på trening her og der, mann på trening innimellom og jeg på trening innimellom der igjen. Ikke mye vi har sett hverandre denne uka, gitt! Men det blir bedre om noen uker - håper jeg. Og hagen - når i all verden skal jeg rekke gjøre noe der? Begynner å få på følelsen at jeg bør tenke neste år...

Kjenner at det er fullt i hodet. I dag klarte jeg og ringe og gi beskjed at jeg var forsinket ti et møte - om ikke begynte før 30 min etter at jeg kom frem..
Ojdå!

I morgen er det undervisning på Universitetet igjen - bør være bra! Er ikke i mood for å høre på gpp en fredagskveld. Men det er snart innlevering av nest sist oppgave, og jeg har på feelingen at vi får noen tips og råd. Og det trenger jeg!

Og så har jeg byttet mitt DybergKern-armbånd igjen. Sist var lørdag for 5-6 dager siden... Argh!Samme feilen - den lyse steinen detter ut av "ramma". Dette er siste sjanse jeg gir dem - og så blir det stooor klag til både produsent og forhandler. Og så får jeg heller finne noe fra Thomas Sabo. Han har også mye snedig og pent!

Nå skal jeg fordype meg i "Parenteser og bokstavuttrykk" - morgendagens tema i matematikken. Og så får vi leke oss litt med likninger på si.
Naturfagsprøven utsetter jeg litt til med å rette ferdig. De hadde den onsdag så de trenger ikke få den igjen før onsdag.

JepsiPepsi folkens!

1 kommentar:

hildeG sa...

Transportfasen - kalte en erfaren familierådgiver det, da jeg var på et kurs for noen år siden.
Det synes jeg var et dekkende begrep. Nå har mine 2 mellomste døtre fått sertifikat og kan pålegges/bestikkes/trues til å kjøre både seg selv og den yngste dit de skal. Livet har sine faser.
Jeg er full av respekt for folk som takler 30 fjortiser på en gang... Som jeg har sagt mange ganger: Har hatt evig nok med perioder med tre egne tenåringer i huset. Hormoner så det holder ;-)
Men det er jo nokså mange som sier til meg at de hadde ikke takla en dag i jobben min heller, så det er jo bra vi er forskjellige :-)