lørdag 18. oktober 2008

Løk er saker, det

Så er endelig stemmen på vei tilbake, og halsen er ikke så vond. I garasjen ligger det noen deilige, fine akker med løk. Tar ikke sjansen på å sette dem enda - må bli litt bedre først. Men bare tanken på at de er der ... mmmm!
3 for 2 på Plantasjen - klarte rett og slett ikke vent lenger! Kjøpte noen aldeles fortryllede hvite pinseliljer, div hvtt og blått til tidlig blomstring i kroken ved døra, og noen krokus i lett blanding. På bildet så de veldig blandet ut, men er det som det pleier, så er de nok blålilla og gule...

OG så har jeg jo alle Schiphol-løka mine fra i fjor. De har jeg - til motsetning fra alle andre løk fra i fjor - ikke kastet! Det var Queen of Night og noen hvite og lime - utrolig lekre alle sammen! De har stått i skuret siden de var avblomstret, så jeg får se an formen i morgen og se om det er mulig å gjøre dem klar til "jordsetting".

På plenen har jeg verdens snodigste parade på gang - et laaangt tog med div skivesopp har poppet opp i overgangen mellom den gamle og den nye plenen. Ikke aner jeg hvorfor, men sånn er det nå bare, og det ser rart ut... Og litt kult!

Og så har jeg begynt å sugle på litt juleshopping... Eller kanskje jeg heller skal si en desembertur. Har egentlig snakket om å ta en harry en til Sverige, men det frister ikke så voldsomt.. Ikke bare det, i alle fall. Og så snurret jeg litt rundt på nettet i natt, da vettu, og hva kom jeg over? Jo, tur - fra Kjevik - til f.eks Dublin for 2400 pr pers inkl 2 netter på hotell i O'Connell-street. DET er sentralt!Eller London for 2390, med overnatting på Royal National (ikke Londons beste, men helt ok - bortsett fra sist jeg var der - da så det ut som det var kjønnshår under tannglasset), men rent bortsett fra det, så kan jeg godt bo der en gang til!
København var også billig - 2290,- og Barcelona 3190,- .... Så nå er det å håpe på et fett lønnsoppgjør lokalt (underskrivesmandag) med en himla etterbetaling

Jaja. Får ta en liten sjainings før ungene kommer hjem de har vært på ferie hos farmor og farfar siden torsdag kveld.

2 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Jeg har stiftet bekjentskap med løk for første gang i år og det var et hyggelig bekjentskap. Jeg kjøpte også 3 for 2 på plantasjen.

Takk for tips om førjulstur. Gubben og jeg pleier å ha en til København, men vi har snakket om å dra et annet sted i år. Dublin hørtes fristende ut.....

Mete sa...

Dubln er bare FANTASTISK! Anbefales på det sterkeste! Var der for 5 år siden . . love - love - love !
Selv om det er en storby, så føltes det ikke sånn! Utrolig koselig og masse å se på - både kulturelt og med tanke på bar og pub-livet! Også dograce, da :-)