onsdag 15. oktober 2008

Så er de her igjen...

Det er dagen med stor D! Det har vært annonsert i avisene og på radio, og ved å lese bl.annet Fævennen på nett idag er man ikke i tvil lenger. I dag legges Skattelistene ut! Og hvorfor er det så interessant?!?Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor det er interessant for andre å vite hva jeg tjener (og listene er vel ikke helt representative i og med at det som kommer ut er minus både dette og hint) - og jeg er i alle fall ikke interesert i hva min familie eller naboer / kollegaer tjener eller har på bok. Nei, alvorlig talt!
Og da jeg så på nettet at i dag så har avisa her en liste over innbyggerne i bydelen Tveit - Disse tjente mest i Tveit - sjekk naboen din, er oppfordringen fra avia. Da blir jeg provosert! Min kommentar til dette er;
Nei, Fævennen - nå må dere skjerpe dere! Av de 30 nyhetslinkene på forsiden deres nå handlet hele 11 om skatt / skattelister.

Så folkens - er det jeg som er på ville veier som ikke snoker, eller?

Dagens spørsmål; kikker du i skattelistene?

6 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Nope.....jeg er overhodet ikke interessert i hva andre tjener.

elle-melle sa...

Nei jeg synes ikke det er interessant i det hele tatt å vite hva andre tjener, og ikke begriper jeg at noen synes det. Forstår ikke hvorfor avisen bruker så mye spalteplass på dette stoffet, det må da være viktigere saker skulle jeg tro.

Alexia sa...

Er helt enig - har skrevet dette innlegget i min dagbok:
Nei til skattelister.

Anonym sa...

Med hånden på hjertet - jeg kikker ikke i skattelistene. Er ikke det minste interessert i hva den og den tjener eller har på bok. Og jeg fatter ikke at skattelister skal publiseres i aviser og på nett.
Er det for å tilfredsstille kikkermentaliteten og nysgjerrigheten hos folk?

Else Marie sa...

Ikke her heller......
Gidder ikke engang å tenke på hva
dette egentlig innebærer.
Har skrevet under på nei til skattelister 2 år på rad.


Hjelper det.......nei:)

hildeG sa...

Grusomme greier.
Min attenåring kom hjem i dag og fortalte at hun er nr 56 eller noe på lista over formue i hennes aldersgruppe i kommunen eller skolen (nei, det kan de vel tross alt ikke ha tilgang til..) eller hva det var. Forferdelig!
Da heller gå tilbake til det gamle systemet med offentlige karakterer. Det er i det minste noe de selv må jobbe for...

Det er klart at tenåringene med bærbar pc i klasserommet sammenligner hva foreldrene tjener. Hva slags verdisyn er dette?!!? Jeg kjenner at jeg blir forbanna...